کارگری: عملکرد خوبی در پارالمپیک داشتیم/ به شنا و دوومیدانی توجه ویژه خواهیم داشت

تهران-ایرنا- رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: کاروان «فرزندان ایران» در این دوره از مسابقات عملکرد خوبی داشت و انتظارات را برآورده کرد.

به گزارش شامگاه سه‌شنبه ایرنا، غفور کارگری در حاشیه ورود آخرین گروه کاروان فرزندان ایران از پارالمپیک پاریس با اشاره به اینکه نتایج به دست‌آمده در پاریس مطابق با ارزیابی‌ها و پیش‌بینی‌ها بود، اظهار داشت: کاروان فرزندان ایران عملکرد خوبی داشت و بر اساس برآوردی که از مدال‌های طلا داشتیم، شاهد افتخارآفرینی قهرمانان کشورمان بودیم.

وی ادامه داد: بخش فنی ما پیش از این و در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که ۹ مدال طلا خواهیم داشت که این اتفاق هم افتاد و فراموش نکنیم که مدال طلای صادق بیت‌سیاح در مسابقات پرتاب نیزه پارالمپیک پاریس با بی‌انصافی پس گرفته شد که واکنش‌هایی را هم به همراه داشت.

رئیس کمیته پارالمپیک اضافه کرد: در این بازی‌ها ۳۴ رکورد را شکستیم که شامل رکوردهای شخصی، کشوری، آسیایی، جهانی و پارالمپیکی بود. ۲۰ مورد هم تاریخ‌سازی داشتیم که برای اولین بار رخ داد و این‌ها نشان از عملکرد خوب ورزشکاران ما در پاریس دارد.

کارگری در ادامه به اتفاقاتی که برای صادق بیت‌سیاح رخ داد اشاره کرد و گفت: این ورزشکار ما خوش‌اخلاق، مودب،‌ متدین و مکتبی است و آن اتفاقی که رخ داد همه ما را ناراحت کرد. این موضوع آنقدر احساسات مردم را جریحه‌دار کرد که حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور هم واکنش نشان دادند. حتی یک ایرانی با دفتر ما تماس گرفت و گفت برای این موضوع وکیل گرفته و تا رسیدن به نتیجه پرونده را دنبال خواهد کرد و ما هم قصد داریم از طریق حقوقی موضوع را مورد پیگیری قرار دهیم.

وی در واکنش به نحوه پرداخت پاداش پای سکوی قهرمانان نیز اظهار کرد: پاداش پای سکوی ورزشکاران همان جا پرداخت شد و سعی خواهیم کرد برای بیت‌سیاح هم اقدام لازم صورت بگیرد.

رئیس کمیته پارالمپیک از تاکید و توجه به رشته‌های مدال‌آور سخن گفت و اضافه کرد: رشته‌های شنا و دوومیدانی را به صورت خاص دنبال خواهیم کرد و در رشته‌های دیگر نیز تلاش خود را مضاعف می‌کنیم تا در دوره‌های بعدی به مدال‌های بیشتری دست یابیم.

هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک ٧ تا ١٨ شهریور در پاریس برگزار شد. کاروان ورزش ایران با نام «فرزندان ایران» و ۶۵ ورزشکار در ١٠ رشته در این دوره بازی‌ها شرکت کرد.این کاروان با ٢٥ مدال شامل ٨ طلا، ١٠ نقره و ٧ برنز در جایگاه چهاردهم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha