آموزش مدیران عملیات صلیب سرخ جهانی به جمهوری اسلامی سپرده شد

کرمان - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: بنا به دعوت ایران نه تنها بیش از ۴۰ کشور دنیا در آیین اربعین حسینی حضور پیدا کردند، بلکه این کشورها در یک کنگره بین المللی مصوب کردند که آموزش‌های مدیران عملیات صلیب سرخ جهانی به جمهوری اسلامی سپرده شود.

به گزارش ایرنا، پیرحسین کولیوند عصر سه شنبه در نخستین کنگره ۱۱۹ شهید امدادگر دفاع مقدس و جبهه مقاومت جمعیت هلال احمر استان کرمان(سرو سرخ) افزود: آیین اربعین حسینی را به‌عنوان الگوی موفق مدیریت تجمع در مجمع صلیب سرخ جهانی معرفی کردم.

وی ادامه داد: از مابقی اعضای صلیب سرخ جهانی نیز خواستم که در این آیین شرکت کنند که شمار بالای کشورها در این آیین حضور پیدا کردند و آنان مصوب کردند که آموزش مدیران عملیات صلیب سرخ جهانی را به ما بدهند، آیا این موضوع افتخار، ترویج فرهنگ و برگرفته از جمعیت هلال احمر امام حسینی(ع) نیست؟

روحیه ایثار و شهادت برای کشور حیاتی است؛ برگزاری کنگره بین المللی شهدا

رییس جمعیت هلال احمر هلال احمر کشور در بخش دیگری از سخنانش با تبریک میلاد حضرت رسول، تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی(عج) گفت: جرقه این کنگره توسط سردار فتحیان زده شد و برگزاری آن نیز، دِینی است که شهدا بر دوش ما قرار دادند.

وی تصریح کرد: شهدای امدادگر ما مظلوم واقع شده بودند و بنا شد که کنگره ای برای یادواره آنان در راستای عمل به جهاد تبیین برگزار کنیم و شهدا در این مسیر به ما کمک کردند.

کولیوند با اشاره به برگزاری کنگره شهدا به صورت استان به استان گفت: کنگره بین المللی شهدا را برای گرامیداشت یاد بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شهید کشور در هفته بسیج برگزار می کنیم.

وی افزود: امروز با افتخار جمع شدیم که برای موضوعی صحبت کنیم که برای ملت و مسئولان حیاتی است شهدا با معیار ایثار و فداکاری، در راه حفظ انقلاب و دین از جان خود گذشتند و این موضوع نقش شهدا و اهمیت برگزاری این کنگره را نشان می‌دهد.

رییس جمعیت هلال احمر هلال احمر کشور اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب شهادت را برترین نوع فداکاری می دانند و مومنان نیز مردانه به این راه رفتند و شهید شدند و یا عده ای ماندند و به آنان عنوان سرمایه ملی افتخار می کنیم.

وی تاکید کرد: در واقع امدادگران شهید ما سه ویژگی داشتند مومن بودند، هجرت و جهاد کردند، عده ای شهید شده و عده ای منتظر شهادت هستند، مومنان ما از سراسر کشور در جبهه ها حضور پیدا کردند و زمانی در خط مقدم جمع شدند، یک دل و یکصدا هم افزایی ایجاد کردند و همین موضوع باعث پیروزی آنان شده است.

آموزش مدیران عملیات صلیب سرخ جهانی به جمهوری اسلامی داده شد
رویداد یادواره شهدای ۱۱۹ شهید امدادگر استان کرمان(سرو سرخ)

پیام شهدا را به نسل آینده منتقل کنیم

وی همچنین با اشاره به برگزاری یادواره شهدا برای نام و پیام شهدا عنوان کرد: بایستی در مسیری قرار گیریم که یاد و پیام شهدا را گرامی داریم.

کولویوند افزود: از مهمترین پیام‌های شهدا ایثار، فداکاری، از خود گذشتگی، چگونگی حفظ حرمت، تقوا پیشه کردن است که باید آن را به جوانان و نسل آینده منتقل کنیم.

وی یادآور شد: با برگزاری این کنگره، باید آرمان های نظام جمهوری اسلامی را به نسل جدید برساند، باید بگوییم ما مدیونیم و باید آنان که در راه خدا رفتند و جان خود را از دست دادند را به نسل جدید بشناسانیم.

این مسئول ابراز داشت: عده ای در کشور با ارسال لباس، تغذیه و حتی جواهر آلات خود از جبهه های دفاع مقدس حمایت می کرد، هرکسی در کشور تمام وجود و هرچه داشت را می‌گذاشت تا امروز ما با اقتدار ایستاده ایم.

وی گفت: کرمان پایتخت جبهه مقاومت جهان اسلام است، امروز پس از یک سال مقاومت مردم غزه، افتخار می کنیم که بگوییم کرمان پایتخت جبهه مقاومت جهان اسلام است و این را نباید از یاد برد.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، اگر کسی در میدان نبرد و خط مقدم می‌جنگید سلاح به دست داشت اما امدادگران ما بدون سلاح از دیگران حفاظت و حراست می کردند.

کولیوند با اشاره به خاطرات یک امدادگر شهید گفت: این امدادگر در زمانی که مجروح شد خود را به مجروح دیگری رساند و زمانی او را نجات داد، به شهادت رسید و این پیام ها را باید به نسل جوان منتقل کرد.

وی اظهار کرد: امدادگران خدمات پزشکی و پرستاری دفاع مقدس را امدادگران با جان و دل انجام دادند و برای انتقال مجروحان از هر وسیله ای استفاده کردند و اینکه ما رکورد انتقال مجروحان را شکستیم یک واقعیت است.

رییس جمعیت هلال احمر هلال احمر کشور همچنین با اشاره به بیمارستان‌های صحرایی زیر آتش دشمن با حضور تیم های مختلف در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: هیچ گاه فرماندهان ما دست خالی از اقلام پزشکی و پرستاری نبودند زیرا مردم به هر طریقی کمک و روحیه رزمندگان را تقویت می کردند و به آنان اعتماد به نفس می دادند.

نقش بانوان امدادگر را از یاد نبریم

وی خاطرنشان کرد: امدادگران ما نماد ایثار و فداکاری در میدان نبرد بودند نمی توانیم نقش بانوان امدادگر را در امدادرسانی و عرصه دفاع مقدس فراموش کنیم، نمونه بارز آن مادران شهدا هستند.

کولیوند افزود: بانوان در قالب امدادگر، پزشک و پرستار در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند سازماندهی نیروها، آموزش امدادرسانی و کمک های اولیه را انجام دادند و اردوگاه ها را برای آورگان و اسکان اضطراری احداث می کردند.

وی ادامه داد: بانوان امدادگر حتی آموزش مدارس، تهیه غذا و سرپناه افزایش سطح تاب آوری و برگزاری مراسم مذهبی را برعهده داشتند، این امدادگران همچنین بیشترین و اثربخش ترین نقش را در شناسایی مفقودین داشتند.

ما یک جمعیت امام حسینی(ع) هستیم

رییس جمعیت هلال احمر هلال احمر کشور گفت: این جمعیت نه تنها هلال احمر بلکه جمعیت امام حسینی(ع) است و الگوی ما شهدا، امام حسین و خانواده شهدا هستند، دلیل اینکه ما امروز بیش از سه میلیون جوان داوطلب در هلال احمر داریم که برمبنای بیانیه گام دوم تربیت شدند این است که می‌گوییم ما جمعیت امام حسینی(ع) هستیم.

وی ادامه داد: پنج هزار جوان و نوجوان هلال احمر ازجمله شیعه و سنی در هفته پایانی صفر به مشهد آمدند و به زائران امام رضا(ع) خدمات رسانی انجام دادند.

کولیوند افزود: خدمات هلال احمر در جاده ها، انجام خدمات پزشکی و یا اسکان اضطراری انجام شد به نحوی که حتی مبلمان شهری مشهد برهم‌ نخورد و بسیاری ساختمان ها را برای اسکان در نظر گرفتیم.

وی بیان کرد: داوطلبان هلال احمر حتی افراد کم توان را با ویلچر به حرم امام رضا(ع) منتقل کردند زیرا الگوی ما شهدا و جانبازان هستند.

رییس جمعیت هلال احمر هلال احمر کشور گفت: خواسته جوانان اهل تسنن که در مشهد خدمات می دادند، رفتن به کربلا و عتبات عالیات بود و در این زمینه روحیه ای مضاعف در جمعیت هلال احمر پیدا شده است.

وی ادامه داد: ما وزارت‌خانه، دستگاه اجرایی و سازمان نیستیم، ما یک جمعیت متشکل از همه اقشار هستیم که سه میلیون نفر عضو داوطلب داریم که ۱۴۰ هزار نفر از آنان جوان هستند.

خدمات رسانی هلال احمر در سنگرهای مختلف

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این نشست گفت: این جمعیت در دوران دفاع مقدس، جبهه مقاومت و حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان ۱۱۹ شهید تقدیم آرمان های نظام و انقلاب و کشور کرده است.

رضا فلاح افزود: جمعیت هلال احمر دوران دفاع مقدس در سنگر جبهه های حق علیه باطل و دوران پس از جنگ نیز در سنگرهای مختلف خدمت‌رسانی به مردم فعال بوده است.

همچنین در حاشیه این آیین نمایشگاه عکس و خدمات امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمان برگزار و سرود برکت توسط گروه دختران ترنم در این آیین رونمایی شد.

استان کرمان ۲ شهید در حادثه تروریستی گلزار شهدای شهر کرمان داشت و مجموع شهدای این جمعیت ۱۱۹ نفر است که این یادواره با حضور خانواده شهدا برگزار و از آنان قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha