۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۳۲
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85592942
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی حاصل از تخلیه ماده حلال در محمودآباد اصفهان مهار شد

اصفهان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: آتش سوزی حاصل از تخلیه ماده حلال از تانکر ۲۰ هزار لیتری در یکی از شرکتهای تولیدی مواد شیمیایی واقع در منطقه صنعتی محمود آباد مهار شد.

منصور شیشه فروش عصر سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در پی وقوع این حادثه که ظهر امروز رخ داد بلافاصله تیم های امدادی و اتش نشانی و اورژانس به محل اعزام و نسبت به مهار آتش، جدا سازی مواد شیمیایی و قابل اشتعال و ایمن سازی وپیشگیری از سرایت آتش به بخشهای مجاور اقدام کردند.
وی اطهار داشت: در این حادثه ۲ نفر دچار مشکلات تنفسی و سوختگی شدند که توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.
مدیرکل بحران اصفهان افزود: همچنین خساراتی به تانکر و تاسیسات مجاور و دودزدگی دیواره انبار وارد شد که بدلیل اقدام بموقع در کنترل آتش و خنک سازی محل، آتش به مواد داخل انبار سرایت نکرد.
وی با اشاره به حضور و تلاش عوامل سازمان های آتش نشانی اصفهان، شاهین شهر وپالایشگاه و تیم های عملیاتی سازمان اتش نشانی اصفهان گفت:تخلیه مابقی مواد حلال از تانکر با اعزام تجهیزات و پمپ توسط شرکت پتروشیمی انجام شد.
شیشه فروش با اشاره بر ضرورت پیشگیری از حوادث مشابه، بر ضرورت رعایت دقیق ضوابط و مقررات یادشده در ایین نامه اجرایی حمل و نقل مواد خطرناک توسط تمامی متصدیان حمل و نقل شامل شرکتها، موسسات حمل و نقل، سازمانها، کارخانه ها، واحدهای تولیدی و صنعتی، شرکت های گاز ، نفت و پالایشگاه تاکید کرد.
وی، همچنین، اعمال نظارت مستمر بر شرکتهای حمل و نقل توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی و پلیس راه و راهور در کنترل ایمنی محموله ها و بررسی گدارا بودن مدارک و مجوزهای معتبردر انجام هرگونه حمل و نقل جاده ای مواد سوختنی و خطرناک و قابل اشتعال از نقطه ای به نقطه دیگر با ارایه اموزشهای ایمنی تردد با رانندگان را ضروری دانست.
مدیرکل بحران اصفهان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲حادثه واژگونی و تصادف ناوگان حمل و نقل سوخت و مواد خطرناک در محورهای جاده ای استان بوقوع پیوسته که اغلب محموله های بوده که از استانهای دیگر به مقصد سایر استانها جابجا شده و بدلیل اقدام نکردن بموقع متصدیان حمل و نقل در اعزام تیم های فنی برای کنترل حوادث باعث بروز خسارت به محیط، انسداد محورها، ایجاد ترافیک و به خطر انداختن خودروهای عبوری شده است
وی، مواد خطرناک را شامل موادی دانست که برای بهداشت و سلامتی انسان، حیوان و محیط زیست خطر زا باشد که از جمله آن به مواد اشتعال زا، گازهای تحت فشار مایعات و جامدات قابل اشتعال، پراکسیدهای و محصولات سمی و اسیدها اشاره کرد.
وی تاکید کرد: وسیله حمل و نقل حامل مواد خطرناک فقط در ساعات روز مجاز به تردد در محورهای جاده ای هستند و باید قبل از پایان روز در پارکینگ مناسب توقف و تا اغاز روز بعد، از حرکت خودداری کنند.
شیشه فروش افزود: متصدی حمل و نقل باید نقشه مسیری را که وسیله نقلیه حامل مواد خطرناک برای رسیدن به مقصد طی می کند را از اداره راهداری اخذ و با اولویت جاده های خارج شهر، کمربندی شهر ها و عبور از نقاط کم جمعیت مسیر را به راننده اعلام کند و راننده مکلف است در مسیر تعیین شده حرکت کند و توقفهای بین راه، دور از وسایل نقلیه دیگر ومحل های امن و خلوت باشد.

به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی محمودآباد در ۱۰ کیلومتری شمال اصفهان به مساحت ۸۷۰ هکتار قرار دارد که بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و خدماتی در آن مشغول فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha