نیرو دزدی چالش جدید صنایع کرمان است

۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۰۵
کد خبر: 85592994
نیرو دزدی چالش جدید صنایع کرمان است

کرمان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: متاثر از کمبود نیروهای متخصص در واحدهای صنعتی و معدن پدیده "نیروی کار ماهر دزدی" به عنوان چالشی جدید در صنایع این استان مشهود است.

به گزارش ایرنا امیر حسن‌زاده عصر سه شنبه در نشست بررسی مسائل شرکت مس شهید باهنر با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور، پرورش نیروی انسانی ماهر با استفاده از ظرفیت دانشگاهی و آموزش فنی‌وحرفه‌ای را راهکار موثر تامین نیروی انسانی ماهر صنعت ومعدن عنوان کرد.

وی با ذکر اغاز اموزش نیروی انسانی ماهر مورد نیاز از طریق دانشگاه ها ومراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای ای کرمان افزود: به واحدهای صنعتی و معدنی استان اعلام شده تا نیازهای خود برای آموزش و تأمین نیروی ماهر اطلاع دهند.

نیروماهر دزدی چالش جدید صنایع کرمان است
حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان

معاون استاندار کرمان تصریح کرد: رتبه کسب‌وکار استان کرمان در رده ۲۷ کشوری بود که امروز با کار تیمی و کمک دستگاه قضایی و اداره کل بازرسی جزو ۱۰ استان برتر کشور هستیم.

محرومیت‌ها حق کرمان نیست

وی با اشاره به فعالیت تیم اقتصادی برای رفع موانع تولید در استان کرمان اظهار داشت: دستگاه قضایی برای رونق کسب‌وکار و رفع موانع و مشکلات در این استان همکاری خوبی داشته و دارد و برای رونق در شهرک صنعتی منوجان و تسریع در اجرای پروژه‌ای با حضور سرمایه‌گذار خارجی و رفع موانع واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی کمک کرده است.

حسن زاده ادامه داد: با وجود ظرفیت‌های بی‌نظیری که در کرمان به‌عنوان بزرگترین استان کشور داریم، این محرومیت‌ها حق استان ما نیست.

وی ابراز داشت: خداوند نعمت‌هایی مانند مس را به ما داده است، اما ۲۰۰ سال بهره‌برداری از این معادن را بدون اکتشاف جدید داریم.

تولید یک میلیون تن کاتد مس شعاری بیش نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از چشم‌انداز تولید یک میلیون تن کاتد مس در کشور سخن به‌میان آورد و تصریح کرد: این برنامه‌ریزی خوبی‌است اما باوجود ابزار و ماشین‌آلات موجود به‌نظر می‌رسد، شعاری بیش نیست.

وی با تأکید بر لزوم به‌روزرسانی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات معدنی برای تحقق هدف گذاری تولید یک میلیون تن کاتد مس گفت: تولید کاتد به‌تنهایی نمی‌تواند تأثیر چندانی داشته باشد و باید ایجاد صنایع پایین‌دستی برای حداقل ۵۰۰ تن کاتد انجام شود.

حسن زاده با اشاره به اینکه مجموعه‌های صنایع پایین‌دستی مانند مس شهید باهنر فقط با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، عنوان کرد: با ایجاد صنایع پایین‌دستی برای کاتد مس می‌توان موجب افزایش ظرفیت بنگاه‌های صنعتی و ایجاد اشتغال گام برداشت و رویای من این است که صنایع پایین‌دستی از مس سرچشمه تا مس باهنر ایجاد کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان همچنین با اشاره مشکلات بر سر راه مس شهید باهنر کرمان در بحث سهامداری از ارائه ۲ پیشنهاد به شرکت ملی مس برای رفع این مسائل خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha