۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۵۰
کد خبر: 85592995
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

شرکت تعاونی‌های آستارا نقش مهمی در کاهش بیکاری دارند

آستارا - ایرنا - رئیس اداره اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آستارا گفت: ۳۵۸ تعاونی این شهرستان افزون بر سه هزار و ۸۰۰ شغل ایجاد کرده‌اند و نقش زیادی در کاهش آمار بیکاری و استفاده از ظرفیت‌های بومی برای رونق اقتصادی منطقه دارند.

به گزارش ایرنا، شهلا قاضی‌پور عصر روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از طرح‌های هفته تعاون شهرستان آستارا اظهار کرد: رونق تولید در کشور نیازمند همکاری و تعاون بین مردم و مسئولان است.

وی بیان کرد: همزمان با هفته تعاون یک شرکت تعاونی تولید گل و گیاه و یک شرکت تعاونی خدمات پزشکی و درمانی با سرمایه و تسهیلات ۴۵ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ نفر در شهرستان آستارا به بهره برداری رسید.

رئیس اداره اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آستارا بیان کرد: شرکت تعاونی گل و گیاه در شهر لوندویل با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و یک شرکت تعاونی با ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی در آستارا به بهره‌برداری رسید.

قاضی پور با بیان اینکه تمامی استانداردهای مورد نیاز در این پروژه‌ها رعایت شده است، افزود: شرکت خدمات بهداشتی و پزشکی دارای ۹ نفر عضو است و اعتبار هزینه شده برای راه اندازی این واحد تولیدی، پنج میلیارد ریال است و جمعاً برای ۲۰ نفر در این دو شرکت اشتغالزایی شده است.

رئیس اداره اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آستارا با تبریک هفته تعاون به همه فعالان در حوزه تعاون، تصریح کرد: برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های زندگی ویژه تعاون گران در محل شرکت‌های تعاونی، نشست با تعاون‌گران فعال شهرستان، بازدید و تجلیل از تعاونی‌های فعال و برتر، گلباران مزار شهدا و اهدای خون توسط اعضای ستاد، تعاونگران و کارکنان اداره تعاون، مسابقه ترویجی کتابخوانی و فرهنگ تعاون در بین تعاون‌گران و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌های هفته تعاون در شهرستان مرزی بندر آستارا است.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است.

این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha