۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 2170
کد خبر: 85593011
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فیروز آبادی: هوش مصنوعی به مولد قدرت نرم تبدیل شده است

کیش- ایرنا- دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی گفت: هوش مصنوعی به مولد قدرت نرم تبدیل شده و عقب ماندگی در این حوزه می‌تواند در آینده جبران ناپذیر باشد.

ابوالحسن فیروز آبادی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کیتکس و در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای ضرورت پیشرفت در حوزه‌های فناوری و هوش مصنوعی، اظهار کرد: هوش مصنوعی عصر جدیدی در آینده رقم خواهد زد و ما باید در لایه‌های اصلی این حوزه ورود کنیم.

وی همچنین بر ضرورت بومی سازی فناوری در حوزه هوش مصنوعی تاکید کرد و افزود: باید با ترسیم شرایط فعلی، یک تصمیم آگاهانه برای چگونگی حرکت به عرصه هوش مصنوعی گرفت.

دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی به نقش موثر هوش مصنوعی در آینده توسعه اشاره و بیان کرد: برخی از کشورها با آگاهی به اهمیت این حوزه با سرعت زیاد در بحث هوش مصنوعی در حال پیشرفت هستند که نباید فرصت را از دست داد.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یک فناوری مادر است، گفت: زندگی آینده اجتماعی به این حوزه گره خورده و پتانسیل تبدیل شدن به قدرت نرم را دارد.

فیروز آبادی نمایشگاه کیتکس را آغازی برای یک مسیر جدید عنوان کرد و افزود: کیتکس با تقویت ظرفیت بین المللی خود می‌تواند در توسعه این صنعت نقش کلیدی ایفا کند.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه بین المللی کیتکس با حضور شرکت‌های مطرح از نوزدهم تا ۲۱ شهریور ماه در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha