۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱:۰۵
کد خبرنگار: 1563
کد خبر: 85593080
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط کهگیلویه در حال پیش‌روی است

یاسوج- ایرنا- پیش‌روی آتشی که از عصر روز سه‌شنبه به جان جنگل‌های «کوه سمر» و ارتفاعات روستای کلات شهرستان کهگیلویه افتاده با وزش شدید باد ادامه دارد و سخت‌گذر بودن منطقه، مهار آتش را برای نیروهای امدادی و منابع طبیعی سخت کرده است.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه شامگاه سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: این آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کوه سمر بین دو شهرستان لنده و کهگیلویه همچنان ادامه دارد.

علی کریمی با بیان اینکه در محدوده شهرستان کهگیلویه بخشی از آتش مهار شده است، اظهار کرد: نیروهای امدادی اعزامی به شهرستان لنده منتظر کاهش شدت وزش باد هستند تا برای مهار آتش اقدام کنند.

وی با بیان اینکه پوشش جنگلی این منطقه بیشتر شامل بلوط، بنه، بادام، کلخُنگ است، خاطرنشان کرد: نیروی‌های مردمی، بسیج، شوراها و دهیاران و مردم محلی به ویژه در منطقه دشمن زیاری همگام و همراه با نیروهای امدادی و منابع طبیعی در منطقه مشغول خاموش کردن آتش هستند.

کریمی ادامه داد: سخت گذر بودن منطقه وزش شدید باد و همچنین پوشش گیاهی منطقه در کنار کمبود نیرو و تجهیزات، مهار آتش را دشوار کرده است.

وی گفت: دلیل آتش‌سوزی و میزان خسارات وارده مشخص نیست که پس از مهار و پایش منطقه میزان خسارات وارده برآورد و دلیل آتش سوزی بررسی خواهد شد.

کریمی پیش‌تر به ایرنا گفته بود: تابستان امسال ۱۵ فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان به وقوع پیوست که بخش زیادی از آن عمدی بود که در این راستا چند نفر شناسایی و برای آنان پرونده قضایی تشکیل شد.

آتش‌سوزی‌های سریالی در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد، تهدیدی جدی برای محیط زیست و منابع طبیعی کشور است که مقابله با این پدیده به عزم ملی و همکاری همه دستگاه‌ها نیاز دارد.

با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، افزایش آگاهی عمومی، برخورد قاطع با متخلفان و سرمایه‌گذاری در امر حفاظت از جنگل‌ها می‌توان از تکرار این فجایع جلوگیری کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha