سفر بلینکن به اوکراین

تهران- ایرنا- وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده به همراه دیوید لمی همتای انگلیسی خود امروز (چهارشنبه) برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به کی‌یف سفر خواهد کرد.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، در بیانیه وزارت خارجه ایالات متحده آمده است: بلینکن و لمی در دیدار با رئیس جمهور و مقام‌های ارشد دولت اوکراین در مورد حمایت مستمر واشنگتن و لندن از کی‌یف در برابر تجاوز روسیه و چگونگی حصول اطمینان از پیشرفت نظامی، اقتصادی و دموکراتیک این کشور در دراز مدت گفت وگو و تبادل نظر خواهند کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن فردا (پنجشنبه) نیز به لهستان سفر خواهد کرد تا در دیدار با مقام‌های ارشد دولت این کشور در مورد طیف وسیعی از موضوعات مهم دو جانبه از جمله گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه دفاعی و انرژی و راه‌های افزایش همکاری واشنگتن و ورشو در قالب پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای حمایت از اوکراین در برابر تهاجم روسیه، گفت وگو و تبادل نظر کند.

رسانه‌های آمریکایی سه‌شنبه شب در گزارش‌هایی نوشتند که احتمالا بلینکن در جریان سفر خود به اوکراین به کی یف اعلام خواهد کرد که ایالات متحده اجازه استفاده از موشک‌های آمریکایی اتکمز ATACMS را برای حمله به روسیه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه آمریکا صبح سه‌شنبه به‌ منظور رایزنی با مقام‌های دولت انگلیس درباره آخرین تحولات جنگ در اوکراین و غزه و همچنین در آستانه دومین سفر «کی‌یر استارمر» نخست وزیر انگلیس به واشنگتن، وارد لندن شد.

این برای نخستین بار بود که یک مقام عالیرتبه آمریکا پس از روی کار آمدن دولت حزب کارگر در انگلیس به لندن سفر کرده است.

در همین ارتباط، بلینکن و لمی در جریان نشست خبری مشترک خود در لندن اعلام کردند که این هفته با هم به اوکراین سفر خواهند کرد.

این اولین سفر مشترک وزرای خارجه آمریکا و انگلیس به اوکراین خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha