۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۴:۱۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85593111
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار آمریکا به رژیم صهیونیستی درباره وقوع جنگ گسترده با لبنان

تهران- ایرنا- روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی به نقل از منابع آگاه غربی اعلام کرد که آمریکا به رژیم صهیونیستی درباره وقوع جنگ گسترده با لبنان هشدار داده است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از الجزیره، روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از یک دیپلمات آگاه غربی گزارش داد که امتناع بنیامین نتانیاهو از عقب نشینی از محور فیلادلفیا در جنوب غزه، حماس را بر آن داشت تا موضع خود را در مورد توافق سخت تر کند.

به گفته این دیپلمات غربی، به خاطر مواضع نتانیاهو، حماس موضع خود را در مورد تعداد اسرایی که رژیم صهیونیستی آزاد می‌کند، سخت تر کرده است.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا به رژیم صهیونیستی نسبت به آغاز تشدید تنش و جنگ همه جانبه با لبنان هشدار داده است.

واشنگتن ابراز نگرانی کرده است که شکست در توافق با حماس، اسرائیل را به جنگ علیه حزب‌الله سوق دهد.

هاآرتص همچنین به نقل از یک مقام آمریکایی، نوشت: ما از اقدامات (رژیم) اسرائیل علیه حزب الله حمایت می‌کنیم، اما عواقب یک جنگ گسترده باید در نظر گرفته شود.

این مقام آگاه آمریکایی گفته است: در طول ماه اوت، ما احساس می‌کردیم که خطر جنگ بسیار زیاد است و برای جلوگیری از آن تلاش کردیم معامله اسرا را ارائه کنیم.

به گزارش ایرنا، جنگ مرگبار غزه دوازدهمین ماه خود را در حالی‌ سپری می‌کند که رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس با میانجیگری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌ و خیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر یکی از مهمترین نکات مورد اختلاف، اصرار بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اشغال محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر است و این درحالی است ‌که حماس بر عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از این منطقه اصرار دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر پیش تر اعلام کرده بود که دیوید بارنیا رئیس موساد به تازگی بر اصرار این رژیم بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا طی مرحله اول از توافق، تاکید و ادعا کرده است که عقب‌نشینی از این منطقه در مرحله دوم انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha