۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۱۸
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85593141
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عربستان: ممانعت اسرائیل در کمک‌رسانی به غزه جنایت جنگی است

تهران- ایرنا- وزیر خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی گفت که ممانعت رژیم صهیونیستی برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه جنایت جنگی است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، فیصل بن فرحان در حاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره بر لزوم بازنگری در کل سیستم امنیت بین المللی تاکید کرد.

وی گفت: تاخیر در دستیابی به آتش بس در غزه دلیلی بر شکست سیستم امنیت بین المللی است.

وزیر خارجه عربستان افزود: تنها خواسته ما این است که (رژیم) اسرائیل را به اجرای قوانین بین المللی وادار کنیم.

بن فرحان در ادامه با اشاره به اینکه به رسمیت شناختن فلسطین از سوی برخی کشورها نشانه روشنی است که می‌گویند «نه، کافی است از اجرای قوانین بین المللی امتناع نکنید»، گفت: ما خواستار غیرممکن‌ها نیستیم بلکه فقط خواستار اجرای قوانین بین المللی هستیم.

در تازه ترین آمار وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز نبرد «طوفان الاقصی» تاکنون، ۴۱ هزار و ۲۰ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش ایرنا، جنگ مرگبار غزه دوازدهمین ماه خود را در حالی‌ سپری می‌کند که رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس با میانجیگری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌ و خیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر یکی از مهمترین نکات مورد اختلاف، اصرار بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اشغال محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر است و این درحالی است ‌که حماس بر عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از این منطقه اصرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha