گشتی درتفرجگاه تنگ گنجه ای یاسوج با برگ ریزان پاییزی

یاسوج - ایرنا - چند روزی تا رسیدن پایان فصل تابستان باقی مانده اما این روزها طبیعت زیبای تفرجگاه تنگ گنجه ای در نزدیکی شهر یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد با برگ ریزانش به استقبال پاییز رفته است.

به گزارش ایرنا،واپسین روزهای شهریورماه در حال سپری شدن است و هوای بسیاری از نقاط کشورمان همچنان گرم است به طوری که روز گذشته هوای ۴۳ درجه در برخی نقاط کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد ولی اینجا در تفرجگاه تنگ گنجه ای هوایی بهاری اما با رنگ و بوی طبیعت پاییزی جلوه ای از قدرت لایزال الهی را به نمایش درآمده است.

در تفرجگاه تنگ گنجه ای اگرچه هوا خنک و طبیعت همچنان سرسبز است اما رقص برگ های سبز و نارنجی درختان بلوط، بنه، زالزالک و چنار حکایت از استقبال از فصل هزار رنگ پاییز دارد.

در آخرین روزهای فصل خاطره انگیز تابستان تماشای درختان سر به فلک کشیده و سرسبز با انگشت شمار برگ های زرد رنگ که رقصان بر دامن طبیعت می افتد یا خود را به زلال آب چشمه های همیشه جاری تنگ گنجه ای می رساند تجربه ای رویایی نصیب گردشگران کرده است.

اینجا در تفرجگاه تنگ گنجه ای نوشیدن چای داغ، تماشای پرندگان و نشستن آنان روی شاخه سار درختان ،قدم‌زدن روی برگ‌های خشک و شنیدن صدای خش خش آنان جلوه ای از یک طبیعت گردی کم مانند را نصیب گردشگران کرده است.

تنگ گنجه‌ای در یاسوج یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی کشورمان است که در استان کهگیلویه و بویراحمد و ۱۳ کیلومتری شهر یاسوج و در مسیر جاده یاسوج به سی‌سخت واقع شده است.

این تفرجگاه با چشمه‌های جوشان در دره‌ای با درختان چنار بسیار بلند و پوشش جنگلی درخت جنگلی قرار دارد هر گردشگر طبیعت‌دوستی را به وجد می‌آورد.

در پایین چشمه ساران تفرجگاه تنگ گنجه ای گردشگرانی که در آبی روان و خنک مشغول پیاده روی در آب هستند جلوه ای کم نظیر از بهار طبیعت در تابستان است.

گردشگرانی که به تماشای زندگی ساده اما خاطره انگیز روستایی علاقه مند هستند کمی آن سوتر از تفرجگاه ضمن نوشیدن چند جرعه از آبی خنک و گوارا که از چشمه ساران روستای گنجه ای جاری است هم صحبتی با مردمان مهمان نواز و خونگرم این خطه آشنا می شوند.

در این روستا ایستادن کنار رودخانه ای خروشان در زیر سقف آسمانی یک دست آبی به دور از آلودگی هوا و هیاهوی زندگی شهرنشینی تجربه دیگری است که در انتظار گردشگرانی است که تنگ گنجه ای را برای سیر و سیاحت انتخاب می کنند.

این روستا، بر اساس آخرین نقشه تقسیمات کشوری در سال ۱۳۸۴، در دهستان سررود شمالی بخش مرکزی، شهرستان بویراحمد واقع شده و ارتفاع روستا از سطح آب‌های آزاد برابر با یکهزار و ۹۸۰متر است.

تفرجگاه تنگ گنجه ای هر فصلی جذابیت های خودش را دارد به طوری که خنکای هوا و آب سرد چشمه هایش در تابستان بهشتی بی مانند را پیش روی گردشگران گشوده و اما پاییز با طبیعت هزار رنگش طبیعت دوستان را به سوی خود فرا می خواند.

زمستان های تفرجگاه تنگ گنجه ای با طبیعت سفیدپوش به ویژه برای علاقه مندان به برف بازی بسیار خاطره انگیز و دلچسب است.

امکانات موجود در تفرجگاه تنگ گنجه ای

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بویراحمد گفت: تنگ گنجه ای به علت نزدیکی به شهر یاسوج،طبیعت زیبا و داشتن زیرساخت های گردشگری این روزها میزبان گردشگران زیادی است.

کاظم رحمانی افزود: سکوهای نشیمن، سوییت های اقامتی، فروشگاه های عرضه مواد غذایی و سرویس های بهداشتی از,جمله امکانات تفرجگاه تنگ گنجه ای است.

وی بیان کرد: این تفرجگاه به علت نزدیکی به روستایی به همین نام،وجود چندین چشمه سار و رودخانه سه ریز و همچنین هوای دلپذیر از شلوغ ترین جاذبه های شهرستان بویراحمد در واپسین روزهای فصل تابستان است.

آبشار یاسوج، پارک جنگلی، تنگ مهریان، سواحل رودخانه بشار،تنگ گنجه ای و تنگ تامرادی از دیگر مناطق گردشگرپذیر شهرستان بویراحمد محسوب می شود که هرساله میزبان هزاران نفر گردشگر است.

شهرستان بویراحمد از شمال با شهرستان های دنا و مارگون، از شمال شرقی با شهرستان سمیرم استان اصفهان، از غرب با شهرستان کهگیلویه، از جنوب غربی با شهرستان چرام، از جنوب با شهرستان های رستم و ممسنی استان فارس و از شرق با شهرستان سپیدان استان فارس همسایه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha