هشت همت برای توسعه زیرساخت‌های گاز استان اردبیل هزینه شد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز اردبیل اعلام کرد: ظرف سه سال اخیر هشت همت ( ۸۰ هزار میلیارد ریال)برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های گاز این استان هزینه شده که بخش عمده آن در طرح ملی و مهم خط چلوند - اردبیل صرف شده است.

سید سعید سید متین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پروژه ملی و مهم خط انتقال دوم گاز به اردبیل موسوم به چلوند - اردبیل از مبدا گیلان اجرا می شود و در چهار فاز اصلی تعریف شده است.

وی افزود: فاز دوم آن تکمیل شده و دستور اجرای فاز چهارم به امتداد ۲۵ کیلومتر به تازگی ابلاغ شده است و فاز چهارم خط انتقال گاز به استان، در راستای تامین گاز پایدار و گازرسانی به شهرک گلخانه‌ای مغان با لوله سایز ۱۶ اینچ اجرا خواهد شد و مقدمات پیمان‌سپاری و انتخاب پیمانکار در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل ادامه داد: فاز اول خط انتقال گاز به اردبیل از سه‌راهی نیروگاه اردبیل تا گرمی به طول ۷۸ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم نیز از حد فاصل پارس‌آباد تا شهرک گلخانه‌ای به طول ۲۶ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصدی در حال اجراست.

وی اضافه کرد: افزایش روزافزون مصرف و احداث یکی از بزرگترین شهرک‌های گلخانه‌ای کشور در شمال استان اردبیل، ضرورت احداث خط انتقال دوم به عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم را ایجاب کرده بود و اجرای این طرح سبب پایداری گاز طبیعی و توسعه کشاورزی و صنعتی خواهد شد.

سیدمتین گفت: خط انتقال گاز چلوند – اردبیل هم‌اکنون با پیشرفت بالغ بر ۷۰ درصد در حال اجراست و در صورت اتمام و بهره‌برداری گاز ورودی استان از ۱۲ به ۲۵ میلیون متر مکعب در روز افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با تاکید بر اینکه توسعه و عمران، بدون گاز معنی ندارد و اردبیل از نظر گازرسانی به استان سبز تبدیل شده است، بر رعایت الگوی مصرف بهینه گاز از سوی مشترکان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ، مجموع مشترکان گاز در استان اردبیل در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و غیره بیش از ۵۵۵ هزار و ۶۶۲ مشترک و شمار مشترکان صنعتی مستقل و بزرگ یک هزار و ۸۰۵ مشترک است و یکی از بزرگترین گلخانه‌های تولید محصولات کشاورزی به وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در شمال استان اردبیل در حال تکمیل است.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و بخش‌های مرکزی و جنوبی آن سردسیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha