۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۱۷
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85593311
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بی‌احتیاطی، عامل حوادث اخیر آبشار «شیرآباد» گلستان

گنبدکاووس- ایرنا- آبشار «شیرآباد» خان‌ببین شهرستان رامیان جاذبه پرطرفدار برای مسافران و گردشگردان داخلی و خارجی به‌خصوص در فصل بهار و تابستان به شمار می‌رود اما بی‌احتیاطی برخی افراد، این منطقه را به جاذبه‌ای پرخطر تبدیل کرده است که فقط در شهریور امسال یک گردشگر هنگام شیرجه‌زدن‌ از ارتفاع به کام مرگ رفت و ۲ مسافر دیگر به شدت مصدوم‌شدند.

به گزارش ایرنا، گلستان با طبیعت سرسبز و وجود جنگل‌های هیرکانی در کنار جاذبه‌های آبی زیادی مانند آبشارها، رودخانه‌ها و آب بندان‌ها به‌عنوان انتخاب نخست فصل تابستان گردشگران است اما کنجکاوی و رفتارهای هیجانی، این لحظات خاطره‌انگیز را برای برخی مسافران تلخ می‌کند.

آبشارها و چشمه سارهای فراوان، گلستان را به سرزمین آبشاران معروف کرده چراکه شیب تند رشته کوه‌های البرز، آبشارهای کوچک و بزرگ بسیاری را در این استان به‌وجود آورده که از نواحی مختلف سرازیر شده و باعث شکل دادن جلوه‌های زییایی از طبیعت شده است.

گردشگران هنگام حضور در آبشارها از جمله آبشار شیرآباد خان‌ببین شهرستان رامیان که مجموعه‌ای از هفت آبشار کوچک و بزرگ است و دیدن طبیعت جذاب آن، خاطراتی زیبا را برای خود خلق می‌کنند اما عده‌ای هم با وجود نصب علائم هشدار مبنی بر ممنوعیت شیرجه از روی بی‌احتیاطی و رفتارهای هیجانی اقدام به این کار می‌کنند که باعث بروز حوادثی جبران ناپذیر می‌شود.

از ابتدای امسال تا ۱۸ شهریور ۲۲ مورد حادثه سقوط از آبشار در استان گلستان اتفاق افتاد

طبق اعلام جمعیت هلال احمر گلستان، از ابتدای امسال تا ۱۸ شهریور ۲۲ مورد حادثه سقوط از آبشار در استان اتفاق افتاد که ۱۴ نفر در این حوادث مصدوم شدند و چهار نفر هم جان خود را از دست دادند که بیشترین این حوادث با هشت مورد مربوط به آبشار شیرآباد خان ببین است.

به عنوان نمونه شهریورماه سه مورد حادثه در آبشار شیرآباد رخ داد که یکی منجر به فوت شد و ۲ مورد دیگر جرحی بود.

بی‌احتیاطی، عامل حوادث اخیر آبشار شیرآباد گلستان
نجات مسافر ۷۵ ساله مشهدی در آبشار شیرآباد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان ۱۴ شهریور از غرق شدن مسافر ۴۷ ساله اهل سبزوار استان خراسان رضوی در آبشار شیرآباد شهر خان ببین خبر داد و اعلام کرد: بلافاصله یک تیم از پست موقت امدادونجات تابستانه دلند برای تثبیت صحنه حادثه و پشتیبانی عملیات به محل اعزام شد.

قاسم غریب آبادی افزود: فرد غرق شده که بر اثر شیرجه زدن در آبشار و شدت ضربه به سر جان خود را از دست داد توسط عوامل آتش نشانی از آب بیرون کشیده شد.

همچنین طبق گزارش هلال احمر، سقوط جوان ۳۰ گرگانی از ارتفاع، حادثه بعدی شهریور در آبشار شیرآباد خان ببین بود و وی با آسیب دیدگی از ناحیه پا بعد از ۶ ساعت تلاش به پایین دست انتقال یافت.

آخرین حادثه شهریور در آبشار شیرآباد مربوط به سقوط مسافر ۷۵ ساله مشهدی از ارتفاع اول آبشار شیرآباد و آسیب دیدگی از چند ناحیه بود.

توصیه اصلی کارشناسان هلال احمر به مسافران هنگام حضور در تفرجگاه‌ها، مراقبت بیشتر است و از آنان می‌خواهند از رفتن به مناطقی که از توانشان خارج است خودداری کنند.

بی‌احتیاطی، عامل حوادث اخیر آبشار شیرآباد گلستان

فرماندار رامیان هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا علت سه مورد سقوط در آبشار شیرآباد را بی‌احتیاطی افراد حادثه دیده اعلام کرد و گفت: یکی از این حوادث منجر به فوت شد و ۲ مورد دیگر مصدومیت به همراه داشته است.

علی جوان حاذق‌خواه افزود: این آبشار در اختیار شهرداری خان‌ببین است و شهرداری مناسب‌سازی‌ها را با نصب علامت‌های هشدار دهنده و ایمن‌سازی محیط انجام داده به طوری که به گفته گردشگران، تعداد زیاد این علامت‌ها بر زیبایی طبیعت آن تاثیرگذاشته است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی، کارمندان شهرداری و نجات غریق با توجه به جمعیت بالای بازدید کننده در آبشار شیرآباد مستقر هستند، افزود: مصدومان این منطقه بر اثر بی‌احتیاطی دچار مشکل شدند چرا که به هشدارها مبنی بر ممنوعیت شیرجه زدن و شناکردن توجه نمی‌کنند و با حضور در ارتفاع و انجام رفتارهای هیجانی، باعث بروز حوادث تلخ می‌شوند.

فرماندار رامیان تاکید کرد: دادستان مرکز استان در بازدید از آبشار شیرآباد اعلام کرد کم‌کاری از طرف دولت و کارگزاری و مسوولان در این حادثه‌ها وجود ندارد و دلیل حوادث فقط بی‌احتیاطی مردم است.

به گزارش ایرنا، آبشار شیرآباد واقع در هفت کیلومتری جنوب شهر خان ببین شهرستان رامیان از جمله آبشارهای زیبا و تماشایی استان گلستان و ایران است و به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای سپری کردن روزهای گرم سال و داشتن یک روز مفرح در کنار خانواده و دوستان محسوب می‌شود.

آبشار شیرآباد مجموعه‌ای از هفت آبشار کوچک و بزرگ است که سال ۱۳۹۳ به عنوان میراث طبیعی و ملی ایران و از جاذبه‌های گردشگری استان گلستان به ثبت رسید.

شهرستان رامیان با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha