از شهر بی‌هویت تا پاسخ به شایعه خرید و فروش آمبولانسی بیماران در روزنامه‌های صبح شیراز

شیراز - ایرنا - رئیس شورای شهر صدرای شیراز در سخنانی گفته: مساله اصلی این شهر نداشتن هویت است؛ این خبر بازتاب پررنگی در روزنامه‌های امروز شیراز داشت. دیگر مطلبی که در میان تولیدات مطبوعاتی چهارشنبه شیراز مخاطب را به خواندن وامی‌دارد، پرداختن به شایعه ترغیب یا فروش بیماران به بیمارستان‌هایی خاص از سوی آمبولانس‌های خصوصی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مشکلات شهر جدید صدرا این‌بار در قالب سخنان رئیس شورای این شهر در مطبوعات بازتاب یافت و حتی سوژه کاریکاتور یکی از روزنامه‌ها نیز قرار گرفت.

شایعه رد و بدل بیماران میان آمبولانس‌ها وبیمارستان‌های خصوصی هم که پیشتر نیز به گوش رسیده بود، این‌بار از سوی خبرجنوب پی گرفته شد که آیا آمبولانس‌های خصوصی در توافق با برخی بیمارستان‌ها، برای جذب بیماران تلاش می‌کنند؟

معاون علوم پزشکی شیراز: در سالهای گذشته مواردی در شیراز گزارش شده بود که برخی آمبولانس‌های خصوصی مردم را گول میزدند که بروید فلان بیمارستان اما به تازگی چنین گزارشی نداشته‌ایم.

نمود مساله هویت‌مندی صدرا در مطبوعات شیراز

اگر چه صدرا در سال ۱۳۸۸ به دلیل رشد جمعیت و توسعه، از نظر تقسیمات کشوری به شهر ارتقا یافت و امروز پس از پرند رباط کریم و اندیشه شهریار، پر جمعیتترین شهر جدید کشور است اما کماکان پس از گذشت ۱۵ سال بسیاری از چالش‌ها و مشکلات زیرساختی آن پابرجا مانده است.

این مسائل بارها در رسانه‌ها و مطبوعات فارس منعکس شده است؛ حالا رئیس شورای شهر صدرا در گفت‌وگویی که با یکی از خبرگزاری‌ها داشته، یکی از مشکلات بزرگ این شهر را نداشتن هویت دانسته است.

این خبر در چند روزنامه امروز شیراز باز نشر شده است.

عصر مردم با تیتر "پیشنهاد الحاق باجگاه و قصر قمشه به صدرا" به این سخنان پرداخته و به نقل از روح‌الله شجاعیان نوشته است: صدرا مانند یک شهر بلاصاحب است که نه شیراز مارا قبول می‌کند و نه قبول می‌کند که مستقل باشیم.

او گفته صدرا دومین شهر پرجمعیت فارس است که ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و با این فرمانی که در بحث نهضت ملی مسکن در این شهر جلو می‌رود، ظاهرا جمعیت آن به ۷۰۰ هزار نفر هم خواهد رسید.

او در این مصاحبه هم بار دیگر مساله نبود آرامستان در شهر جدید صدرا را مطرح کرده و گفته: .باید برای این شهر هویت‌سازی کنیم.

این روزنامه همین سخنان را سوژه کاریکاتور این شمار خود نیز کرده و درباره سخنان شجاعیان که صدرا هویت ندارد، نوشته "احتمالا بچه سرراهی!!".

افسانه نیز سخنان رئیس شورای شهر جدید صدرا را با تیتر "شهر صدرا باید هویت داشته باشد"، بازنشر داده است.

در برخی موارد می‌گویند صدرا زیرنظر شیراز است، اما بودجه به آن تخصیص نمی‌دهند، ولی وقتی میخواهیم مستقل شویم، اجازه نمی‌دهند و می‌گویند، تقسیمات کشوری اجازه چنین استقلالی را نمی‌دهد.

شجاعیان گفته: در برخی موارد می‌گویند صدرا زیرنظر شیراز است، اما بودجه به آن تخصیص نمی‌دهند، ولی وقتی میخواهیم مستقل شویم، اجازه نمی‌دهند و می‌گویند، تقسیمات کشوری اجازه چنین استقلالی را نمی‌دهد.

گزارشی از شایعه "حراج بیمار"

روزنامه خبر جنوب، در شماره ۲۱ شهریور ماه خود، گزارشی از شایعه خرید و فروش بیماران بدحال توسط آمبولانس‌های خصوصی به بیمارستان‌ها با تیتر "حراج بیمار" منتشر کرده و پاسخ این شایعه را از معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز جویا شده است.

خبر جنوب این مساله را از یکی از مراکز درمان در کنزل که دارای آمبولانس خصوصی هم هست، نیز پرسیده و اپراتور پاسخداده: حداقل، همکارانما چیزی به اسم مبادله بیمار ندارند، البته اگر کسی بیمار را به ما معرفی کند، پورسانت می‌گیرد که معمولا واسطه‌ها این کار را می‌کنند اما اینکه ما با بیمارستانی تبانی کنیم که برایشان بیمار ببریم و پول بگیریم، چنین چیزی نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در پاسخ به شایعات، در ابتدا گفته آمبولانس‌های اورژانش فقط به بیمارستان‌های دولتی می‌روند و سپس در پاسخ به شایعه "فریب در آمبولانس" گفته: در سالهای گذشته مواردی در شیراز گزارش شده بود که برخی آمبولانس‌های خصوصی مردم را گول میزدند که بروید فلان بیمارستان اما به تازگی چنین گزارشی نداشته‌ایم.

مهرداد شریفی از مردم هم خواسته تا در صورت مشاهده چنین چیزی یا دیگر مساله‌ها و شکایات از قبیل فروش نوبت و دریافت پول در این زمینه، با شماره ۱۸۱۹ تماس بگیرند وگزارش کنند.

استان فارس با بیش از پنج میلیون نفرجمعیت ۱۴۱ رسانه چاپی دارد که از این شمار ۱۳ مورد روزنامه هستند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha