۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85593319
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مشکلات روحی، چالش بزرگ نظامیان صهیونیست/ افتتاح مرکز روان درمانی در «نتانیا»

تهران- ایرنا- جنگ غزه نظامیان رژیم صهیونیستی را با مشکلات روحی و روانی روبرو کرده است، تا جایی که این رژیم اقدام به افتتاح مرکز بزرگی در شهرک صهیونیست نشین «نتانیا» برای درمان این افراد کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، پایگاه خبری العهد در گزارشی با اشاره به تبعات جنگ غزه بر نظامیان صهیونیست، نوشت: پس از وخامت اوضاع روحی و روانی نظامیان ارتش اشغالگر در سایه نبرد «طوفان الاقصی»، کانال هفت تلویزیون رژیم اسرائیل از افتتاح مرکز روان درمانی در شهرک «نتانیا» خبر داد که اولین مرکز از نوع خود برای نظامیان روانی ارتش اشغالگر است.

افتتاح این مرکز به علت نیاز شدید نظامیان به خدمات روانکاوی در سایه جنگی است که رژیم صهیونیستی قریب به یکسال درگیر آن است.

به نوشته این منبع، هدف از افتتاح این مرکز، ارائه خدمات به نظامیان در مراحل پیشگیری، تشخیص و درمان است تا آنها پس از طی روند درمانی، بتوانند به جنگ بازگردند و زندگی خود را از سر بگیرند.

«ایتمار گروف» رئیس دایره برنامه ریزی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: ما با چالش داخلی بزرگی روبرو هستیم، زیرا فرسوده نشدن روحی و روانی نظامیان برای نهادهای نظامی و امنیتی اسرائیل مهم است. برپایی مرکز روان درمانی در نتانیا اهمیت زیادی از حیث درمان دارد.

«یارون بئیری» یکی دیگر از مدیران وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: جنگ چالش بزرگی را با توجه به آسیب های روانی وارده به نظامیان، ایجاد کرده که ما پیش از این شاهد آن نبوده‌ایم.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های صهیونیستی در ماه‌های اخیر گزارش دادند که هزاران نظامی رژیم اسرائیل که از جنگ در نوار غزه مرخص شده اند، از فشارهای روانی پس از خارج شدن از جنگ رنج می‌برند.

چندی پیش، وب سایت صهیونیستی «واللا» نیز تحقیقاتی را منتشر کرد که بر اساس آن، یک هزار و ۶۰۰ نظامی و افسر رژیم اسرائیل از آسیب‌های روحی جنگ رنج می‌برند که بر اساس این تحقیقات، حداقل ۲۵۰ نفر از آنها از جنگ مرخص شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha