۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۰۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85593343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۴۰ درصد مطالبات کلزاکاران در کردستان پرداخت شد

۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۰۵
کد خبر: 85593343
۴۰ درصد مطالبات کلزاکاران در کردستان پرداخت شد

سنندج-ایرنا- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۴۰ درصد مطالبات کلزاکاران استان، معادل هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال، به حساب آنها واریز شده است.

فریدون حامدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برداشت کلزا در کردستان از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز شد و این عملیات در مرداد ماه به پایان رسید، اظهار کرد: در سال زراعی جاری سه هزار و ۸۱۹ هکتار از اراضی استان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص داشت.

وی افزود: بیشترین میزان سطح زیرکشت مربوط به شهرستان های کامیاران با هزار و ۴۵۸ هکتار، سقز با هزار و ۲۹۹ هکتار، دهگلان با ۴۰۰ هکتار و مریوان ۳۸۲ هکتار است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: ۹ هزار و ۱۲ تن دانه روغنی کلزا در استان به طور تضمینی از سوی بخش خصوصی به عبارتی کارخانجات روغن کشی خریداری شده است.

حامدی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلوگرم کلزا در سال زراعی جاری ۳۵۰ هزار ریال است، ادامه داد: ارزش مجموع کلزای خریداری شده در استان افزون بر سه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۴۰ درصد آن پرداخت شده است.

وی بیشترین میزان خرید کلزا در استان را مربوط به شهرستان سقز با چهار هزار و ۶۰۶ تُن خواند و افزود: در شهرستان های کامیاران ۲ هزار و ۴۱۶ تن، دهگلان ۸۴۱ تن، مریوان ۷۱۰ تن، قروه ۳۹۴ تن، بیجار ۲۷ تن و دیواندره ۱۸ تن دانه روغنی کلزا به طور تضمینی خریداری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha