۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 2999
کد خبر: 85593346
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مجموعه شعر سپید «ذهن آفتاب» در کرمانشاه منتشر شد

۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹
کد خبر: 85593346
مجموعه شعر سپید «ذهن آفتاب» در کرمانشاه منتشر شد

کرمانشاه - ایرنا - انتشارات اورازان مجموعه شعر سپید «ذهن آفتاب» اثر «مریم گمار» شاعر کرمانشاهی را در ۶۵ صفحه و با قیمت ۹۰۰ هزار ریال منتشر و روانه بازار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نویسنده این مجموعه شعر با بیان اینکه موضوع اشعار این کتاب بر مدار عاشقانه و طبیعت می چرخد به خبرنگار ایرنا گفت : اما مهمترین ویژگی (کتاب) که همیشه به آن توجه کرده و برایم بسیار مهم بوده، سه نکته زبان امروزی، زبان ادبی و تاویل پذیری است که هر کدام طیف وسیعی را در بر می‌گیرد.

وی با ابراز امیدواری که این کتاب ذره ای جهان خوانندگانش را زیباتر کند، در خصوص فلسفه نام کتاب هم گفت : شاید به این خاطر است که نور در ذهنیت بنده جایگاه ویژه ای دارد و دوست دارم این جهان رو به روشنایی بایستد.

مجموعه شعر سپید بلند «ذهن آفتاب» شامل ۲۷ قطعه شعر با نام های حافظه خورشید، دقیقه های روشن، معاشرت زخم، غرور بلندت، رستاخیز سرانگشتانت، ذهن آفتاب، بهار به سطر تردید باز شده است، دهان پلک هات، تکثر نور، شکاف رگ ها، صورت باد، رنگهای برجسته بهار، کلمات سوخته، رفتار باد، لهجه گنجشک ها، رگهای روشنم، سپیدار، منشور خوشبختی، سکوت برگ، ستاره ی مست، رد پای بهار، صدای سبز، نستعلیق انگشتانم، بابونه اندوه، درنای آب، شکوفه امید و صدای آفتاب است.

مریم گمار شاعر و نویسنده کرمانشاهی قبل از این اثر، چهار کتاب دیگر با نام های طلایه داران شعر سپید، رگهای روشن، منشور کلمه و اردیبهشت دستهایم را به رشته تحریر درآورده بود و انتشار کتاب و تلاش برای اعتلای فرهنگ را در وهله اول مرهون عشق و علاقه خود به ادبیات و بهره مندی از استادی کاردان و دلسوز چون رضا حدادیان می داند.

این شاعر سپیدسرا متولد ۲۶ تیر ۱۳۵۹ در کرمانشاه و دیپلم رشته ادبیات و فوق دیپلم علوم‌ قرآنی و همچنین دیپلم معرق از مرکز فنی حرفه ای کرمانشاه را دارد که فعالیت شعری خود را از سال ۱۳۷۹ از مجتمع شهید آوینی کرمانشاه آغاز کرد و در سال ۱۳۹۹ با تلاش فراوان اولین کتاب خود را با نام «اردیبهشت دست هایم» منتشر کرد.

شرکت در نگارش ۱۲ کتاب مشترک و چاپ اشعار کوتاه و بلند در روزنامه های داخلی و خارجی بخشی از سوابق این شاعر کرمانشاهی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha