۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85593363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹ هکتار از منابع طبیعی بروجرد رفع تصرف شد

۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱
کد خبر: 85593363
۱۹ هکتار از منابع طبیعی بروجرد رفع تصرف شد

بروجرد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: ۱۹ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان رفع تصرف شد.

یحیی کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از وظایف مهم منابع طبیعی و آبخیزداری برخورد با سودجویان و فرصت طلبان عرصه های ملی و طبیعی است که در این راستا با همکاری دستگاه قضایی اقداماتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به وقوع آتش سوزی در مراتع و منابع طبیعی شهرستان و ضرورت پیشگیری از این موارد بیان کرد: ایجاد آتش بر یکی از موارد موثر پیشگیری در وقوع آتش سوزی مراتع و منابع طبیعی است که در این راستا امسال ۱۲۰ کیلومتر آتش بر احداث شده که از این میزان ۸۰ کیلومتر توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد و ۴۰ کیلومتر هم با همکاری دانشگاه آزاد انجام شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و همکاری مردم در پیشگیری از وقوع آتش سوزی در منابع طبیعی اضافه کرد: گردشگران، کوهنوردان و خانواده‌های که به منظور گردش و تفریح اوقاتی را در طبیعت سپری می‌کنند مراقب باشند با توجه به وزش باد از روشن کردن آتش پرهیز و نکات احتیاطی در این خصوص رعایت کنند.

کریمی با بیان اینکه زمان نقش مهمی در پیشگیری از ابعاد آتش سوزی در منابع طبیعی دارد، افزود: به محض مشاهده حریق اول سعی کنیم خودمان خاموشش کنیم و همزمان با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ مراکز پیام منابع طبیعی تماس گرفته شود.

شهرستان بروجرد دارای بیش از ۹۶ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی است که بیشتر آن مرتع می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha