کمیته امداد قشم خواستار مشارکت مردم در جشن عاطفه ها شد

قشم - ایرنا - رییس کمیته امداد شهرستان قشم گفت: با توجه به اینکه هرساله در آستانه فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و در راستای کمک به دانش‌آموزان نیازمند، جشن عاطفه ها برگزار می شود، از همه مردم بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس می خواهیم در این جشن شرکت کنند.

رضا تارک روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: امسال جشن عاطفه ها در قالب اجرای پویش "مشق همدلی" با هدف تامین مایحتاج تحصیلی و ضروری دانش آموزان نیازمند و محروم این جزیره، اعم از نوشت افزار، کیف و کفش و نظایر آن از تاریخ ۲۲ شهریور ماه آغاز و تا پایان فصل تابستان در معابر عمومی و شهری و دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری نگین خلیج فارس ادامه دارد.

وی با بیان اینکه همچنین روز جمعه ۲۳ شهریورماه جاری در محل برگزاری نماز جمعه در مصلی امام علی(ع) شهر قشم نیز این کمک ها جمع آوری خواهد شد، اظهار کرد: همزمان با بازگشایی مدارس و در هفته نخست مهر با همکاری آموزش و پرورش نیز در محل مدارس، کمک‌ها برای دانش آموزان نیازمند همان مدارس جمع آوری می شود.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم با اشاره به اینکه شماره کارت ۷۷۶۴-۵۰۰۲-۹۹۷۹-۶۰۳۷ بنام کمیته امداد امام خمینی(ره) قشم برای مشارکت در این کار خداپسندانه اختصاص داده شده است، از مردم و خیرین این جزیره خواست همانند سال های گذشته در این امر کمیته امداد را یاری دهند.

تارک توضیح داد: کمک های جمع آوری شده در هر شهر جزیره قشم برای نیازمندان همان منطقه و محل جمع آوری شده، هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر اساس هدف گذاری و برنامه ریزی های صورت گرفته با هم افزایی و تامین اعتبار توسط کمیته امداد امام(ره) در کنار کمک های مردمی پرداخت شده و به ازای هر یک میلیون ریال کمک مالی واریزی از سوی مردم بزرگوار و خیرین معزز جزیره قشم یک بسته کامل نوشت افزار شامل تمام اقلام مورد نیاز دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی به این عزیزان اهدا خواهد شد.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم گفت: همچنین مردم نیکوکار سرزمین آب و آفتاب می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۰۷۶۵*۸۸۷۷* کمک‌های خود را واریز کنند.

به گفته وی، سال گذشته هشت میلیارد ریال کمک مردمی از طریق جشن عاطفه ها جمع آوری و در اختیار دانش آموزان نیازمند این جزیره قرار گرفت.

یکهزار و ۲۰۰ دانش آموز نیازمند (۵۰۰ پسر و ۷۰۰ دختر) این شهرستان مرزی در آستانه سال تحصیل جدید چشم انتظار حمایت مردم نیکوکار و خیرین هستند که از این تعداد ۸۵۰ دانش آموز روستایی و مابقی شهری زندگی می کنند.

همچنین ۷۰ دانشجو دختر و پسر زیر پوشش این نهاد قرار دارند که از مجموع آنها ۱۵ نفر در مقطع کاردانی، ۵۰ نفر کارشناسی، سه نفر کارشناسی ارشد و ۲ نفر هم در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.

کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان مرزی قشم سه هزار و ۶۴۴ هزار خانوار (هفت هزار و ۵۰۰ نفر) تحت پوشش دارد که خانواده‌ های تحت پوشش ماهیانه در مجموع ۳۰ میلیارد ریال مستمری دریافت می‌ کنند.

خانوارهای تحت حمایت این اداره شامل ۲ هزار و ۵۸۸ زن سرپرست خانوار (۷۱ درصد) و هزار و ۵۶ مرد سرپرست خانوار (۲۹ درصد) است که ۲ هزار و ۶۹۸ خانوار (۷۴ درصد) از آنان ساکن روستاها و ۹۴۶ خانوار (۲۶ درصد) آنها ساکن در مناطق شهری جزیره قشم هستند.

از این تعداد مددجو ۲ هزار و ۹۸۳ خانوار (۸۲ درصد) اهل سنت و ۶۶۱ خانوار (۱۸ درصد) اهل تشیع هستند.

فوت شوهر (هزار و ۶۶۹ خانوار - ۴۶ درصد)، مرد سرپرست سالمند (۹۴۴ خانوار - ۲۶ درصد) و بانوان مطلقه (۶۶۴ خانوار - ۱۸ درصد) سه دلیل وابستگی خانوارهای تحت حمایت به اداره کمیته امداد این شهرستان مرزی است که سه هزار و ۲۷۷ خانوار معادل ۹۰ درصد به‌ واسطه این سه دلیل تحت حمایت این اداره قرار دارند.

این اداره حمایت از هزار و ۵۰ نفر فرزند یتیم و محسنین را بر عهده دارد که از این تعداد ۵۷۴ نفر از فرزندان ایتام و ۴۷۶ نفر از فرزندان محسنین (۵۴۶ فرزند دختر و ۵۰۴ فرزند پسر) هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha