۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۱
کد خبر: 85593427
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کره جنوبی و لهستان به دنبال تحکیم همکاری اقتصادی و نظامی هستند

تهران- ایرنا- کره جنوبی و لهستان که طی سال‌های اخیر به تقویت روابط تجاری پرداخته‌اند، در نشست مشترکی در ورشو بر تحکیم روابط اقتصادی به ویژه در زمینه دفاعی و نظامی به گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری یونهاپ روز چهارشنبه گزارش داد که کره جنوبی و لهستان در زمینه تحکیم همکاری دفاعی در ورشو با یکدیگر به گفت و گو پرداختند.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز اعلام کرد که سئول و ورشو در مورد راه‌های تحکیم همکاری اقتصادی در بخش های مختلف از جمله صنایع دفاعی مذاکره کردند.

یونهاپ ادامه داد: در جریان نشست کمیته مشترک اقتصادی روز گذشته (سه شنبه به وقت محلی) «کیم هیی سنگ» (Kim Hee-sang) معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی در امور اقتصادی با «یاچک تامچاک» (Jacek Tomczak) همتای لهستانی خود در زمینه «همکاری راهبردی» به گفت و گو پرداختند.

تامچاک در این دیدار ابراز امیدواری کرد که در آینده تعاملات دو کشور در بالاترین سطح خود شامل کمیته مشترک اقتصادی تقویت شود و ادامه یابد.

یونهاپ با اشاره به اینکه این ششمین نشست نمایندگان دو کشور در این سطح است، افزود: لهستان با توجه به رشد تجارت دوجانبه با کره جنوبی طی ۶ سال متوالی که در سال گذشته میلادی به ۱۰.۱ میلیارد دلار و به بالاترین سطح خود رسید، از بزرگترین شرکای تجاری سئول در اروپای مرکزی محسوب می شود.

این گزارش می افزاید: دو طرف با اشاره به حضور حدود ۳۹۰ شرکت کره جنوبی در لهستان که منجر به ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی در این کشور شده است، بر روابط تجاری نزدیک با یکدیگر تاکید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha