۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85593435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کوهنوردان از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی همدان خودداری کنند

همدان- ایرنا- رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان از گروه‌های کوهنوردان، طبیعت گردان و سایر اقشار جامعه خواست حدالامکان از روشن کردن آتش در طبیعت به ویژه عرصه‌های جنگلی خودداری کنند.

رضوان سلماسی روز چهارشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به تغییر شرایط اقلیمی و نزدیکی به فصل پاییز، بوته‌ها و علفزارها به زردی و خشکی گراییده و انتظار داریم کوهنوردان و دوستداران طبیعت مراقب آتش سوزی‌های احتمالی ناشی از سهل انگاری برخی افراد به ویژه در کوهستان باشند.

وی بیان کرد: تردد مردم در جنگل‌ها و مراتع همواره احتمال آتش سوزی را به دنبال دارد و از این رو از تمامی کوهنوردان و دوستداران طبیعت خواسته شده تا در حفظ و حراست از منابع طبیعی نقش پر رنگ و اثرگذار داشته باشند.

سلماسی با تاکید بر رعایت توصیه‌های ایمنی در کوهستان در این فصل از سال که نوسان دما همراه است، گفت: همچنین انتظار می‌رود در صورت مواجهه با آتش روشن در بخش‌های نامتعارف، نسبت به اطلاع رسانی مناسب به روشن کنندگان آن اقدام شود.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان خاطرنشان کرد: در صورت رویت آتش روشن رها شده نیز نسبت به خاموش کردن آتش اقدام شود.

سلماسی خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام فدراسیون کوهنوردی، در صورت مشاهده حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، موضوع در اسرع وقت به همراه موقعیت محل حریق با شماره تلفن ۱۵۰۴ (یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری) مطرح شود.

براساس آمارهای اعلام شده، بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت هفتگی در کوهستان‌های استان همدان کوهنوردی و کوهپیمایی می‌کنند.

همدان با داشتن جاذبه‌های طبیعی بی‌شمار، تابستان‌ها پذیرای خیل عظیمی از طبیعت دوستان است.

همچنین مهار حریق در مراتع یکی از بیشترین عملیات‌های اجرایی نیروهای آتشنشانی همدان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha