احداث پردیس خوابگاهی ۱۲۰ هزارمتری دانشگاه تهران با حمایت یک مؤسسه نیکوکاری

تهران- ایرنا- پردیس رفاهی- خوابگاهی ۱۲۰ هزار مترمربعی برای دانشگاه تهران با حمایت یک مؤسسه نیکوکاری احداث می‌شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه تهران، محسن ابریشم‌چی، رئیس هیات مدیره این موسسه در تشریح توافق‌نامه با دانشگاه تهران برای احداث پردیس رفاهی خوابگاهی یادشده افزود: موضوع این توافق‌نامه عبارت است از تأمین سرمایه و انجام اقدامات مربوط به ساخت (اعم از خدمات مهندسی، تأمین مصالح و تجهیزات و انجام کلیه کارهای ساختمانی، نصب تجهیزات و تأسیسات مکانیکی و الکترونیکی و …) جهت احداث و راه‌اندازی پردیس رفاهی- خوابگاهی مولانا به مساحت زیربنای ۱۲۰ هزار مترمربع در اراضی موسوم به ژئوفیزیک دانشگاه تهران، واقع در انتهای خیابان کارگر شمالی.

وی توضیح داد: بر اساس این توافق‌نامه، تأمین و پرداخت کلیه هزینه‌های ساخت و تجهیز پردیس خوابگاهی تا مرحله بهره‌برداری برعهده مؤسسه است. همچنین تصریح شده است زمین موضوع این توافقنامه در مالکیت دانشگاه تهران است و دانشگاه متعهد است تا پایان مدت عمر مفید ساختمان، از ساختمان احداثی فقط با کاربری رفاهی- خوابگاهی بهره‌برداری نماید.

محسن ابریشم‌چی ادامه داد: ساخت و تجهیز و راه‌اندازی پروژه بر اساس مشخصات فنی پیوست توافق‌نامه و مطابق ضوابط فنی و مهندسی مورد تأیید نظام مهندسی و با رعایت اصول ایمنی و استانداردهای موجود، مورد تاکید قرار گرفته است‌.

وی با بیان اینکه اخذ مجوزهای لازم و انشعابات آب و برق و گاز برعهده دانشگاه تهران است؛ بیان داشت: مشابه این شهرک خوابگاهی در ایران وجود ندارد. این شهرک آنقدر جذاب و متفاوت احداث خواهد شد که به عنوان یک مقصد گردشگری باشد؛ یعنی اگر یک خارجی به ایران آمد و خواست یک جای قشنگ را بیند، حتماً به این شهرک بیاید. معتبرترین معماران بر روی آن کار می‌کنند و برای رعایت مولفه‌ها و استانداردهای معماری ایرانی اسلامی در آن اهتمام ویژه داریم.

ابریشم‌چی افزود: در این شهرک خوابگاهی، کتابخانه و سالن‌های قرائت‌خانه و مجموعه‌های ورزشی و تفریحی دیده شده است. هر کتابخانه در پنج طبقه و هر طبقه آن ۱۵۰۰ مترمربع وسعت دارد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این مؤسسه نیکوکاری در پایان گفت: دو قطعه ملک در شمال تهران از سوی مؤسسه نیکوکاری مولانا جهت تضمین اجرای این پروژه بزرگ، به نام دانشگاه تهران زده شده است. این اقدام جهت تضمین و به صورت امانت انحام شده است. با احداث ملک مدنظر و پس از اینکه تعهدات وفق توافق‌نامه پیش رفت، این دو ملک به مؤسسه برمی‌گردد. این دو ملک دارای ارزش تقریبی سی هزار میلیارد ریال و این میزان، بیش از هزینه مورد نیاز برای احداث ۱۲۰ هزار مترمربع است.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، کلنگ احداث این پردیس رفاهی- خوابگاهی ۱۲۰ هزار مترمربعی، به زودی با حضور جمعی از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی به زمین زده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha