۱۶۰ تن سنگ کرومیت قاچاق در هرمزگان توقیف شد

بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی استان هرمزگان از توقیف چهار دستگاه کامیون حامل ۱۶۰ تن سنگ‌های معدنی و قیمتی قاچاق به ارزش بیش از ۹۰ میلیارد ریال در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، سردار علی اکبر جاویدان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق، عوامل انتظامی شهرستان حاجی آباد، حین کنترل محورهای مواصلاتی به چهار دستگاه کامیون مشکوک و دستور توقف دادند.

وی افزود: مأموران این یگان پس از توقیف خودرو های مذکور و در بازرسی فنی از آنها مقدار۱۶۰ تن سنگ های معدنی و قیمتی از نوع کرومیت قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ارزش مالی محموله کشف شده را بنا براعلام نظر کارشناسان اقتصادی۹۰ میلیارد و ششصد میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه با تشکیل پرونده چهار نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی همچنین از کشف یک دستگاه بیل مکانیکی قاچاق به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال در این استان خبر داد و گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین کنترل محور بلوار شهید رجایی بندرعباس به یک دستگاه کامیون تریلی کشنده مشکوک شده و دستور توقف دادند.

جاودان افزود: مأموران این یگان کامیون را متوقف که در بررسی های فنی صورت گرفته و کنترل مدارک آنها مشخص شد محموله بیل مکانیکی با ارکان دستکوب فاقد مجوز و قاچاق بوده و راننده قصد ورود غیر مجاز آن را به استان داشته که با هوشیاری ماموران ناکام ماند.

این مقام ارشد انتظامی استان ارزش این محموله کشف شده را بنا به اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۱۱۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

وی پدیده قاچاق برای استان و کشور را تهدید اقتصادی بزرگی دانست و از عموم مردم فهیم و قدرشناس استان خواست درصورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت مجرمانه قاچاقچیان و افراد سودجو و قانون گریز از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، پلیس را در امر مبارزه جدی و قاطعانه با این پدیده شوم یاری دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha