۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 5678
کد خبر: 85593445
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل بحران وزارت جهاد کشاورزی: قانون جامع آب بلاتکیف ماند

قزوین - ایرنا - مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل وزارت جهادکشاورزی گفت: قانون جامع آب به عنوان راهکاری صحیح در راستای مدیریت، حل معضلات و چالش‌های حقوقی آب همچنان در کشور بلاتکلیف مانده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نبی الله رشنو روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی و آینده پژوهی آب کشاوری قزوین که در سالن جلسات باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه آب قوانین کافی وجود دارد، اما همچنان بلاتکلیف مانده و برای اجرای صحیح نیاز به بازنگری دارد تا بتواند مشکلات عدیده و تعارض منافع بین وزارت کشاورزی و وزارت نیرو را در استای تامین امنیت غذایی کشور برطرف سازد.

وی اضافه کرد: در سیل های اخیر کشور ۴۰ هزار رشته قنات با چالش و خطر نابودی روبه رو شدند که نیاز به لایروبی و احیا دارند.، چراکه قنات ها میراث گذشته و بهترین راهکار مدیریت آب محسوب می‌شود و جایگزینی برای آن وجود ندارد.

رشنو با بیان اینکه پوشش بیمه‌ و صندوق های کشاورزی باید به بالای ۷۰ درصد برسد، ادامه داد: متاسفانه بیمه‌ کشاورزی پوشش مناسبی در خصوص محصولات کشاورزی نداشته و بسیاری از آسیب‌ها را پوشش نمی‌دهد و باید دستورالعمل‌های بیمه‌ کشاورزی به نوعی تدوین شود که چالش های نوپدیده را نیز مدیریت کند.

به گفته این مسوول، به در جیرفت و هرمزگان با پدیده جدید آفتاب سوختگی درختان و مرکبات مواجه بودیم که صندوق‌ ها و بیمه‌ های کشاورزی به کوچکترین مخاطره پاسخگو نبودند.

رشنو بیان کرد: بیمه‌ و صندوق‌های جهاد کشاورزی باید ماهیت تولید داشته و به افزایش تولید کمک کنند، به عبارتی نباید به سبک و سیاق و اهداف سایر بیمه‌ ها عمل کرد و رویکرد آن‌ها را الگو قرار داد.

رشنو با بیان اینکه باید در سیاست گذاری‌ها منابع عمومی و کلان در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: همه سیاست‌گذاری های داخلی و خارجی، باید معطوف به تامین امنیت غذایی باشد و در راس همه برنامه ها و سیاست گذاری‌ها قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha