تظاهرات حمایت از فلسطین در استرالیا با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد

تهران- ایرنا- تظاهرات حمایت از فلسطین در استرالیا درحالیکه همچنان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه ادامه دارد، با دخالت پلیس و استفاده آن از گاز اشک‌آور به خشونت کشیده شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه امروز چهارشنبه گزارش داد که فعالان ضد جنگ به برگزاری یک نمایشگاه نظامی سه روزه در ملبورن که سلاح‌ها و فناوری روز از سراسر جهان را به نمایش گذاشته، اعتراض کردند.

پلیس محلی، نگران از جمعیت ۲۵ هزار نفری معترضان، منابع خود را از مناطق مجاور برای سرکوب تظاهراتی گردآوری کرد که بزرگترین عملیات این نیرو در ۲۰ سال گذشته به حساب می‌آید.

با اینحال مقام‌های دولتی استرالیا مدعی هستند که تنها ۳ هزار نفر در تظاهرات روز چهارشنبه حضور یافتند. «نمایشگاه نیروهای زمینی»، بزرگترین رویداد صنعت دفاعی استرالیا، با بیش از ۸۰۰ شرکت دفاعی داخلی و بین المللی، ویترینی از تسلیحات، فناوری نظامی و تجهیزات امنیتی است.

حامیان فلسطین درحال سر دادن شعارهایی علیه نمایشگاه نظامی با ورود شرکت‌کنندگان به محل برگزاری، تخم مرغ به سمت آنان پرتاب کردند و درگیری با پلیس آغاز شد. ناگهان پلیس با گاز اشک آور و گاز فلفل فضا را متشنج کرد.

معترضان با آتش زدن سطل‌های زباله و ایجاد یک سنگر برای خود، فضولات حیوانی و گوجه‌فرنگی فاسد را به سوی پلیس پرتاب کردند. گروه‌های فعال از جمله «دانشجویان برای فلسطین» برای این اعتراض متحد شده‌اند و می‌گویند که موضع کانبرا در قبال درگیری غزه به شروع تظاهرات آنها منجر شده است.

پلیس ایالت ویکتوریا استرالیا گزارش داد که حداقل ۲۴ افسر پلیس زخمی شدند و پلیس ۳۳ معترض را به اتهامات مربوط به خشونت دستگیر کرد.

یاسمین داف سخنگوی گروه‌های فعال با اشاره به حضور شرکت‌های نظامی رژیم صهیونیستی در این نمایشگاه تاکید کرد: ما برای دفاع از همه کسانی که با انواع سلاح‌های نمایش داده شده در نمایشگاه کشته شده‌اند، اعتراض می‌کنیم. برخی از آنها (سلاح‌ها) از سوی اسرائیل مورد استفاده قرار گرفتند.

آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا گفت که مردم حق اعتراض دارند، اما او با خشونت مخالف است. وی در توجیه رفتار خشونت آمیز پلیس ابراز داشت: مردم حق دارند به طور مسالمت آمیز اعتراض کنند، اما شما با پرتاب وسایل به سمت پلیس نمی‌توانید اعتراض خود به تجهیزات دفاعی را بیان کنید. آنها (نیروهای پلیس) وظیفه‌ای دارند و افسران پلیس ما باید همیشه مورد احترام باشند.

معترضان با سردادن شعارهایی مانند «آلبانیز، نمی‌توانی پنهان شوی، تو از نسل‌کشی حمایت می‌کنی»، مخالفت خود را با موضع دولت استرالیا در مورد درگیری‌های جاری در غزه اعلام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha