۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱
کد خبر: 85593485
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین لایحه اصلاح قانون «آموزش دفاع ملی» در مدارس و دانشگاه‌ها را بررسی‌ کرد

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس چین پیش‌نویس اصلاح قانون «آموزش دفاع ملی» را با هدف تقویت آموزش مهارت‌های نظامی در دانشگاه‌ها و مدارس متوسطه این کشور بررسی کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، نمایندگان مجلس چین روز گذشته (سه‌شنبه) پیش‌نویس اصلاح قانون آموزش دفاع ملی را به منظور تکمیل مقررات «آموزش نظامی دانش‌آموزان» و «سازماندهی آموزش نظامی آنها توسط ارگان‌های نظامی محلی» بررسی کردند.

در این لایحه، آمده است که دانشگاه‌ها و مدارس متوسطه باید مطابق با برنامه آموزشی دولت و ارگان‌های کمیته مرکزی نظامی، دانش‌آموزان یا دانشجویان را در مسیر افزایش «مهارت‌های نظامی»، «اراده و ویژگی‌های شخصیتی» و «سطح آموزش نظامی» همراهی کنند.

بر اساس این گزارش، پس از بررسی اولیه این پیش‌نویس در نهمین جلسه کمیته دائمی چهاردهمین دوره مجلس ملی چین، برخی نمایندگان، مقام‌های محلی و کارشناسان پیشنهاد دادند که ارتش این کشور باید در ارایه کمک‌های لازم از جمله در اختیار گذاشتن مربیان نظامی، تجهیزات و امکانات برای آموزش مشارکت داشته باشد.

در پاسخ به این پیشنهادات، نسخه دوم پیش‌نویس مقرر می‌کند که ارگان‌های نظامی محلی باید به مدارس در سازماندهی آموزش نظامی دانش‌آموزان کمک کند.

همچنین در این پیش‌نویس برای نشان دادن اهمیت جذب نیروهای نظامی در آموزش دفاع ملی مدارس، آمده است که این آموزش‌ها باید با آموزش‌های تبلیغاتی سربازی ترکیب شود تا آگاهی دانش‌آموزان در مورد خدمت سربازی افزایش یابد و فضای مثبتی برای خدمت سربازی به عنوان یک افتخار ایجاد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha