۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۰۱
کد خبر: 85593495
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۰ طرح صنعتی فارس زیر ذره‌بین پایش

۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۰۱
کد خبر: 85593495
۲۰ طرح صنعتی فارس زیر ذره‌بین پایش

شیراز - ایرنا - دهمین نشست امسال کمیته پایش طرح‌های راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس برگزار شد و در آن جل مشکلات ۲۰طرح صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پایش طرح‌های راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس با هدف تعیین تکلیف و شتاب‌بخشی به احداث و بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی و با برگزاری جلساتی در قالب کمیته پایش به صورت مستمر انجام می‌شود.

در جلسات کمیته پایش با شناسایی طرح‌های راکد و غیرفعال و احصای دلایل غیرفعال بودن آن‌ها پیگیری لازم برای فعال‌سازی طرح های که شرایط مطلوب را دارند صورت می‌گیرد.

امسال و به منظور تحقق جهش تولید در شهرک‌های صنعتی با مشارکت مردم، دستورالعمل ها و آیین‌نامه‌ها با رویکرد حمایت از تولید و صنعتگران تصویب و توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به استان‌ها ابلاغ و اختیارت مناسب برای تصمیم‌گیری تفویض شده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۹جلسه تحت عنوان جلسات کمیته پایش طرح‌های راکد با هدف تعیین تکلیف و شتاب‌بخشی به‌ احداث و بهره‌برداری از این طرح‌ها برگزار شده‌ است.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۹جلسه تحت عنوان جلسات کمیته پایش طرح‌های راکد با هدف تعیین تکلیف و شتاب‌بخشی به‌ احداث و بهره‌برداری از این طرح‌ها برگزار شده؛ جلساتی که با حضور نمایندگانی از استانداری، دادگستری کل، اداره‌کل صمت و خانه صنعت و معدن و تجارت و با دعوت از سرمایه‌گذاران طرح‌های صنعتی دنبال می‌شود و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی فارس برگزاری مستمر آنها را نقطه عطف این مجموعه می‌داند.

اخیراً هم دهمین جلسه امسال کمیته پایش طرح‌های راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس برگزار شد و در این جلسه موارد مربوط به ۲۰طرح صنعتی مورد بررسی‌ قرار گرفت.

در این جلسه پس از بررسی وضعیت طرح‌ها و دلایل عدم ساخت و ساز وبهره‌برداری در مدت زمان مشخص شده در خصوص اعطای مهلت جهت ساخت و ساز و یا فسخ تعیین تکلیف شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در این جلسه از رویکرد حمایتی این شرکت از طرح‌های راکد صنعتی با هدف شتاب‌بخشی به روند بهره‌برداری از آنها خبر داد و گفت: برگزاری مستمر جلسات کمیته پایش طرح های راکد نیز با همین هدف انجام می‌شود.

سید مسعود عظیمی که معتقد است هر میزان زمان تکمیل این طرح‌ها به طول بینجامد، طرح از توجیه اقتصادی خارج می‌شود گفت: کمک به راه‌اندازی طرح‌های راکد صنعتی که میلیاردها تومان منابع مالی صرف آنها شده، افزون بر جلوگیری از اتلاف سرمایه‌ها اثرات تورمی ناشی از آن را نیز در جامعه کاهش می‌دهد.

کمک به راه‌اندازی طرح‌های راکد صنعتی که میلیاردها تومان منابع مالی صرف آنها شده، افزون بر جلوگیری از اتلاف سرمایه‌ها اثرات تورمی ناشی از آن را نیز در جامعه کاهش می‌دهد.

به گفته او برای تحرک‌بخشی به تولید و صنعت در شهرک‌های صنعتی استان بویژه در مناطق محروم از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌شود تا طرح‌های صنعتی به سرعت به مرحله بهره‌برداری و اشتغال برسد.

بدین ترتیب در جلسات کمیته پایش، برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی طرح‌های صنعتی که در مرحله ساخت و ساز و یا نصب ماشین‌آلات متوقف شده‌اند در اولویت شرکت شهرک های صنعتی فارس قرار می‌گیرد و همه طرح‌های غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بررسی و پایش می‌شوند تا در خصوص اعطای مهلت به واحدهای راکدی که دارای شرایط باشند، تصمیم‌گیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha