۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85593498
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جریان جهادی از مولفه‌های قدرت نرم نظام است

بیرجند - ایرنا - مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: امروز جریان جهادی کشور به عنوان مولفه قدرت نرم نظام، خود را به رخ جهانیان کشیده و حرکت گروه های جهادی در مناطق محروم در جنگ تمام عیار با فقر و محرومیت زدایی به عنوان برگ برنده نظام در کارآمدی خود را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، سردار محمد زهرایی روز چهارشنبه در اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت در مصلی امام خمینی (ره) فردوس افزود: امروز تربیت نیروی جوان مومن، انقلابی، پای کار در جریان گروه های جهادی خود را نشان داده و الگوهایی مثل حججی‌ها و بلباسی‌ها را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی تصریح کرد: امروز در جنگ شناختی نیاز داریم به این که هر کدام از ما آحاد ملت و جهادگران و بسیجیان به عنوان یک رسانه فعال در میدان عمل کنیم و گروه های جهادی در عمل نشان دادند مردم را به خیرخواهی، خدمت، احسان نیکی دعوت می کنند همه اینها میسر نمی شد مگر این که بزرگواران گروه‌های جهادی و جهادگران از مکتب ادبی و نهضت عاشورایی درس آموخته اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه جهادگران اطاعت از ولی را آموخته و مشق می کنند تاکید کرد: اگر امروز جهادگران این را با اخلاص و عمل صالح خود ثابت کرده اند آیا بر مسئولان و متولیان امر این وظیفه نیست که کار این جهادگران را تسریع، تسهیل، هدایت، نظارت و جلو ببرند؟

وی با تاکید بر اینکه بنده حقیر که هیچی نیستم شرمنده شهدای جهادی هستم عنوان کرد: عنوان شهدای جهاد خدمت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی با این همه معجزات آن کار بزرگی است که ما باید شرمنده این افراد باشیم.

سردار زهرایی ادامه داد: مگر این شرمندگی کم بوده و این مانع از موفقیت ها و توفیقات الهی در حق خودمان نمی شود، امیدوارم نمایندگان مجلس جدید، هیئت رئیسه و بقیه متولیان شرمنده نباشند و بتوانند این برگ زرین افتخار را در پرونده خودشان به ثبت برسانند.

وی گفت: شهدا به من و شما خیلی نیاز ندارند چون در پیشگاه خدا حتما شهید محسوب می شوند اما عنوان شهید را در قانونی به نام اصلاح قانون بسیج سازندگی گذاشتن افتخاری برای من و مسئولان کشور است لذات باید از منیت ها بگذریم و این مهم را به نتیجه برسانیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: اگر جریان جهادی امروز خود را به این نتیجه رسانده به این خاطر است که در سال ۱۳۴۷ ولی امر مسلمین جهان در قالب یک گروه جهادی خدمت رسان و یک طلبه ۲۹ ساله این الگوی رفتاری را در عمل پیاده کرد.

وی پدر معنوی جریان جهادی را شخص ولی امر مسلمین جهان آیت الله خامنه ای دانست و ادامه داد: جریان جهادی باید ولایی بماند و نباید مُهر سیاسی هیچ جریان سیاسی و اقتصادی بر پیشانی این جریان ولایی باشد.

سردار زهرایی با تاکید بر اینکه هر کسی که کاسب و سیاسی شد قطعا از جریان جهادی فاصله گرفته است تصریح کرد: مبدا حرکت های جهادی از سال ۱۳۴۷ توسط شخص مقام معظم رهبری در شهر فردوس آغاز شد و اگر سال ۱۳۷۹ مقام عظمای ولایت دستور به تشکیل و راه اندازی بسیج سازندگی می دهد برخاسته از این است که گروه های جهادی خودجوش در مناطق محروم حاضر شده و مردم اثرات آن را دیده بودند.

وی عنوان کرد: در برهه ای که جهاد سازندگی به عنوان یک بال انقلاب از بین رفت و ادغام شد و آن تفکر و روحیه جهادی در بدنه دیوان سالاری اداری حذف شد مقام معظم رهبری ساختار نهادی و انقلابی از جنس حذف نشدنی، مردمی، انقلابی، در میدان، بی ادعا و بی منت را پایه گذاری کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور یادآور شد: برخی دانسته و برخی ندانسته با هر آن چیزی که مولود انقلاب است مخالفت می کنند، از خناسان و خبیثان بیرونی هیچ انتظاری نداریم چون وقتی جریان جهادی به بالندگی رسیده و فناوری نوین انقلاب شده بدون شک خاری در چشم دشمنان است اما از افراد داخل انتظار داریم همکاری کنند.

وی افزود: این یک فرد نیست بلکه یک جریان جوششی، یک حرکت، یک جنبش و یک جبهه جوششی و رویشی برای انقلاب است، از معدود جنبش ها و جبهه هایی که جذب حداکثری و ریزش حداقلی داشته و در وانفسایی که بحران معنویت و هویت دنیا را فرا گرفته است برای جوانان جذابیت دارد.

سردار زهرایی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که نزدیک ترین فضا به دفاع مقدس اردوهای جهادی است، اظهار کرد: باید فرمان ولی امر مسلمین جهان رو اطاعت کنیم و همه کمک کنیم تا این جبهه سازی اتفاق بیفتد.

وی گفت: روز ملی حرکت های جهادی و فردوس با قدم مبارک مقام عظمای رهبری در تاریخ ثبت شد اما ادامه این مسیر خیلی مهم است، در ادامه این وظیفه سنگین بر دوش این حقیر و جهادگران گذاشته شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: اگر قرار است که مسیر ولایی را در جریان و حرکت های جهادی دنبال کنیم حتما باید از این مبدا کار اندیشه ای، فکری و گفتمانی همراه با عمل انجام داده و عمل صالح را با گفتمان امامین انقلاب همراه کرده و آن را نهادینه کنیم.

وی بیان کرد: نباید فقط کار خدمت رسانی جهادی را بدون کار تمدن سازی و گفتمان سازی جلو ببریم، بخش اعظمی از این رسالت بر دوش بزرگوارانی است که الان به عنوان مجامع جهادی و مرکزهای حرکت های جهادی کشور فعالیت دارند.

سردار زهرایی از فردوس به عنوان خاستگاه حرکت های جهادی یاد کرد و گفت: امروز دبیرخانه اجلاسیه ملی افتتاح شد همچنین سایت رسمی فردوس راه‌ اندازی و از نشان ملی فردوس نیز رونمایی می شود.

وی درباره نشان فردوس اضافه کرد: هر نهاد، فرد خیر، دستگاه اجرایی یا جهادگری که در محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی در کشور علم مردمی سازی رو بلند کرده است نشان دریافت می کند که اولین دوره هفته مبارک بسیج امسال انجام خواهد شد و سپس در سطح ملی گسترش خواهد یافت.

شهریور ماه یادآور زلزله فردوس در سال ۱۳۴۷ است و در آن روزها رهبر معظم انقلاب که طلبه جوانی بودند با تشکیل گروه امداد مردمی و با نگاه کمک جهادی به منطقه زلزله زده آمدند و تا دو ماه به مردم کمک‌رسانی کردند.

به همین مناسبت ۱۳ شهریور روز فردوس نامگذاری شده و اخیرا نیز در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی ثبت شد.

اولین اجلاسیه ملی جهادگران با عنوان «رویداد ملی جهاد مقدس» ۲ سال پیش در ۱۳ شهریور برگزار شد و شهریور سال گذشته نیز رئیس جمهور شهید در این شهرستان حضور یافت.

سومین اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت امروز (چهارشنبه) با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استاندار خراسان جنوبی، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه، شماری از مسئولان استانی و محلی در مصلی امام خمینی (ره) فردوس برگزار شد.

پیش از آغاز اجلاسیه نیز بهره برداری از ۱۰ کیلومتر راه روستایی، رونمایی از تجهیزات قرارگاه جهادی پهنه ای شهرستان فردوس با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال، افتتاح دبیرخانه ملی روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی و بازدید از روند اجرای استخر ذخیره آب قنات بلده در شهرستان فردوس انجام شد.

استان خراسان جنوبی ۱۲ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha