۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85593500
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور «معلمان وظیفه» در دوره‌های آموزشی ضمن خدمت ضروریست

اصفهان - ایرنا - مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: حضور «معلمان وظیفه» در دوره‌های آموزشی بدو و ضمن خدمت برای مواجهه با چالش‌های کلاس درس الزامی است. 

به گزارش ایرنا، مهران اسدی روز چهارشنبه در جلسه بررسی دوره‌های آموزشی معلمان برای سال تحصیلی جدید افزود: هر سال تعدادی از سربازان وظیفه علاقه‌مند به شغل معلمی که دارای تحصیلات عالی و مرتبط هستند، در نقش معلم وظیفه به خدمت مشغول می شوند.
وی اضافه کرد: در همین راستا توانمندسازی و آشنایی آنها با فنون معلمی قبل از سال تحصیلی اهمیت فراوان دارد.

مدیر منابع انسانی آموزش و پرورش اصفهان افزود: بر این اساس برنامه آموزشی توانمندسازی معلمان وظیفه در دوره های تحصیلی ابتدایی و متوسطه برنامه‌ریزی و در شهریور آغاز شد.
وی ادامه داد: این معلمان مانند سایر معلمان تازه استخدام پس از شرکت در دوره‌های آموزشی بدو خدمت بصورت تخصصی و متناسب با رشته و مقطع تحصیلی بکارگیری خواهند شد.
اسدی افزود: دوره‌های پیش‌بینی‌ شده با محوریت سرگروه‌های درسی و بصورت حضوری و غیرحضوری در طول سال تحصیلی اجرا می شود.
وی بیان داشت: بخشی از محتوای این دوره‌ها به ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای آنها شامل روانشناسی تربیتی، روش‌ها و فنون تدریس اثربخش، مدیریت کلاس، کاربست فناوری‌های نوین، ارزشیابی و موارد دیگر می‌پردازد.
معاون منابع انسانی آموزش و پرورش اصفهان افزود: بخش دیگر محتوای این دوره‌ها به ارتقای شایستگی‌های تخصصی معلمان شامل دانش و مهارت تخصصی متناسب با موضوعات درسی خواهد پرداخت.
به گزارش ایرنا، بالغ بر یکهزار و ۳۰۰ نفر، امسال در دستگاه تعلیم و تربیت استان اصفهان جذب شدند که ۸۵۸ نفرشان در رشته دبیری مشغول فعالیت می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha