۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85593506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نشان فردوس رونمایی شد

۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۴
کد خبر: 85593506
نشان فردوس رونمایی شد

بیرجند - ایرنا - نشان فردوس به مناسبت روز ملی "حرکت‌های جهادی و امداد مردمی" با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرستان فردوس خراسان جنوبی رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، این نشان روز چهارشنبه به منظور تجلیل از الگوهای موفق حرکت‌های جهادی در اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت در فردوس رونمایی شد.

امسال ۱۳ شهریور سالروز حضور رهبر معظم انقلاب در منطقه زلزله زده فردوس در سال ۱۳۴۷، برای نخستین بار به عنوان روز «حرکت‌های جهادی و امداد مردمی» در تقویم رسمی کشور به ثبت رسید.

سازمان بسیج سازندگی به منظور گرامیداشت این فرهنگ و تفکر جهادی و انجام رسالت ذاتی خود که معرفی الگوهای جهادی برای نسل نو است اقدام به اعطای نشان ملی فردوس به قهرمانان عرصه‌های مربوطه می‌کند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در این اجلاسیه گفت: فردوس خاستگاه حرکت‌های جهادی است و یکی از وظایف دبیرخانه حرکت‌های جهادی و امداد مردمی که امروز در فردوس افتتاح شد این است که نهادینه‌سازی حرکت جهادی را پیش ببرد.

سردار محمد زهرایی افزود: برای نهادینه‌سازی بهتر گفتمان و عمل جریان جهادی از خاستگاه شهرستان فردوس دو کار انجام شده که یکی راه‌اندازی سایت رسمی فردوس و دیگر اعطای نشان ملی فردوس است که در هفته بسیج به جهادگران برتر اهدا خواهد شد.

وی بیان کرد: هر دستگاه یا فردی در سطح کشور که عَلَم مردمی‌سازی و موفقیت مردم را بلند کند، نشان فردوس را دریافت می‌کند.

شهریور ماه یادآور زلزله فردوس در سال ۱۳۴۷ است و در آن روزها رهبر معظم انقلاب که طلبه جوانی بودند با تشکیل گروه امداد مردمی و با نگاه کمک جهادی به منطقه زلزله زده آمدند و تا دو ماه به مردم کمک‌رسانی کردند.

به همین مناسبت ۱۳ شهریور روز فردوس نامگذاری شده و اخیرا نیز در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی ثبت شد.

اولین اجلاسیه ملی جهادگران با عنوان «رویداد ملی جهاد مقدس» ۲ سال پیش در ۱۳ شهریور برگزار شد و شهریور سال گذشته نیز رئیس جمهور شهید در این شهرستان حضور یافت.

سومین اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت امروز (چهارشنبه) با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استاندار خراسان جنوبی، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه، شماری از مسئولان استانی و محلی در مصلی امام خمینی (ره) فردوس برگزار شد.

پیش از آغاز اجلاسیه نیز بهره برداری از ۱۰ کیلومتر راه روستایی، رونمایی از تجهیزات قرارگاه جهادی پهنه ای شهرستان فردوس با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال، افتتاح دبیرخانه ملی روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی و بازدید از روند اجرای استخر ذخیره آب قنات بلده در شهرستان فردوس انجام شد.

استان خراسان جنوبی ۱۲ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha