۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85593526
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حتی با فرد مجرم هم نباید برخورد ناشایست شود/ زیرمیزی در شان جامعه پزشکی کشور نیست

اهواز- ایرنا - دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه برخورد فیزیکی و یا رفتار ناشایست حتی با فرد مجرم غیر قابل قبول است که در این زمینه تخلفاتی رخ داده و برخورهای لازم انجام شده است گفت: همچنین زیرمیزی در جامعه پزشکی موضوع دیگری است که باید این موضوع از طریق صنف مربوطه اصلاح و نظارت های لازم انجام شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه دادستان مرکز خوزستان در محل گیت بوستان اهواز بیان کرد: مردم در نظام جمهوری اسلامی از مسئولان خود انتظاراتی دارند که باید برای جلب رضایت عمومی تمامی مدیران پای کار باشند.

وی در ادامه با اشاره به موفقیت پوشش حداکثری پیام رسان‌های داخلی در کشور افزود: استفاده از این نوع پیام رسان‌ها تا ۹۰ درصد افزایش یافته و به خوبی تقویت شده اند و برخی از آنها تا ۳۰ میلیون کاربر دارند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در حال حاضر پیام رسان‌های داخلی با پیام رسان‌های خارجی رقابت می‌کنند اظهار کرد: ۵۰ درصد جامعه به پیام رسان‌های داخلی مراجعه می‌کنند.

وی تاکید کرد: پیام رسان‌های داخلی باید بر اساس قوانین جمهوری اسلامی فعالیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد، شرایط  موجود در حوزه فضای مجازی را یکی از انتظارات مردم از مسئولان عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری طی 2 دهه اخیر بارها در خصوص ساماندهی و نحوه استفاده از فضای مجازی تذکر داده اند.

وی با اشاره به تاکیدات و دور اندیشی های ایشان در زمینه هوشی مصونی نیز یادآورشد: باید از ابزار هوش مصنوعی در راستای منافع ملی و مردم استفاده کرد و اگر دیر بجنبیم از دنیا عقب می‌مانیم و نمی‌توانیم ارتباط برقرار کنیم.

دادستان کل کشور فضای مجازی را بارزترین مصداق حقوق عامه عنوان کرد وگفت: همه نسبت به این موضوع مسئول هستند و از دستگاه های اجرایی خواسته می شود تا ساز و کار تقویت و توانمندسازی پیام رسان های داخلی فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد یادآورشد: همواره باید توجه داشت که پیام رسان های خارجی در چارچوب شرایطی که جمهوری اسلامی تعیین می‌کند می توانند در داخل کشور فعالیت کنند.

مراجع نظارتی صنف پزشکان موضوع زیرمیزی را اصلاح کنند

دادستان کل کشور همچنین در بخش دیگری از این آیین به خدمات جامعه پزشکی کشور در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: پیشرفت های چشم گیری در این زمینه صورت گرفته اما متاسفانه در بین جامعه پزشکان برخی نیز از شرایط سوء استفاده می کنند و از بیماران مطالبه زیرمیزی دارند.

وی با تاکید بر اینکه نباید هر اقدامی را از طریق پیگیری های قضایی انجام داد گفت: قطعا ابزارهایی در موجود است که می تواند روند اشتباه در یک صنف را اصلاح کند.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد اضافه کرد: بنابراین انتظار می رود دولت با همکاری مراجع صنفی مربوطه در زمینه زیرمیزی ورود کنند و باید قبل از اقدام و پیگیری قضایی، شاهد اصلاح شرایط مربوط به زیرمیزی پزشکان باشیم.

دادستان کل کشور بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی به محض شروع به کار، ارتقای سلامت جامعه و ایجاد درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها را در اولویت کار خود قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد با اشاره اینکه انقلاب اسلامی خدمات و دستاوردهای زیادی را داشته است تصریح کرد: با وجود تمام خدمات و پیشرفت‌ها، افرادی هستند که این خدمات را به هر بهانه‌ای نادیده می‌گیرند.

عدم توجیه قانونی در برخورد فیزیکی با افراد بد حجاب 

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه بسیار با اهمیت حقوق عامه اشاره کرد و گفت: برخی افراد به منظور جریحه دار کردن عفت عمومی، اقداماتی را درپیش می گیرند.

وی ادامه داد: در این خصوص قانون وجود دارد و تکالیف دستگاه هایی مانند فراجا، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، سازمان تبلیغات اسلامی و... به قوت خود باقی است.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد با تاکید بر انجام اقدامات لازم از سوی سازمان‌های فرهنگی در زمینه حجاب گفت: بستر برای فعالیت همه فراهم است و هیچ منعی برای فعالیت فرهنگی صحیح وجود ندارد؛ بنابراین باید تلاش کرد تا ابتدا از طریق ارشاد و نهی از منکر اقدام شود چراکه بحث اقدام قضایی، پایان خط است.

دادستان کل کشور  تمرد از دستور پلیس را جرم عنوان کرد و گفت:  فرد مجرم تعقیب و مواخذه می‌شود اما باید توجه داشت که اگر کسی تمرد کرد، نباید با او برخورد ناشایست صورت گیرد و تنها باید پرونده تشکیل شود و مستندات را به دادستان بدهند و قطعا تعقیب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد از دادستان‌ها درخواست کرد در برخورد با مجرم تبعیض آمیز برخورد نکنند و با همه یکسان برخورد شود و نباید اجازه داد تا بی اعتمادی در دستگاه قضا ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، دادستان جدید مرکز خوزستان امروز در آیینی با حضور دادستان کل کشور در اهواز معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha