مدارس استان کرمانشاه در سال تحصیلی جدید پذیرای ۳۷۰ هزار دانش آموز است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه پیش بینی کرد که در سال تحصیلی پیش رو با احتساب پیش دبستانی‌ها ۳۷۰ هزار دانش آموز وارد کلاس‌های درس استان در سطح چهار هزار مدرسه شوند.

سلمان محمدی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: ۲۶ هزار معلم و همکار شاغل در سطح ۱۴ هزار کلاس درس استان کرمانشاه سال تحصیلی جدید مشغول آموزش خواهند شد.

وی اضافه کرد: دانش آموزان برای دریافت کتب درسی خود در سامانه های آموزش و پرورش ثبت نام کرده اند و تا به امروز چهار میلیون جلد کتاب به انبارهای آموزش و پرورش استان کرمانشاه وارد شده که بسیاری از آنها به دانش آموزان تحویل داده شده است.

وی گفت: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس کرمانشاه ۴۰ مدرسه جدید با ۱۵۰ کلاس درس را برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده کرده است ضمن اینکه بهسازی و مرمت کلاس ها با همان رویکرد عدالت آموزشی در حال انجام است.

محمدی گفت: در سال جاری ۲ هزار نیروی جدید در قالب ماده ۲۸ استخدامی و فارغ تحصیلان دانشگاهی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی به کادر آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه شد.

چهار راهبرد کلان برای سال تحصیلی جدید توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: راهبردهای اصلی آموزش و پرورش برای سال تحصیلی پیش رو بر طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و همه ما موظف به پیروی از این سند هستیم؛ چهار راهبرد کلان از طرف وزیر محترم آموزش و پرورش ابلاغ شده است که باید این راهبردهال تبیین و بر اساس آنها پیش رویم.

وی با بیان اینکه اولین راهبرد عدالت آموزشی است، ادامه داد: طبق این بند باید تلاش کنیم که تمام دانش آموزان در جای جای این استان از خدمات یکسان بهره مند شوند؛ این دید باید در تمام حوزه ها اعم از فضای آموزشی، تجهیزات، نیروی انسانی و تمام جوانب باید رعایت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: راهبرد دوم بحث کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت است؛ با تلاش همکاران ما در مجموعه آموزش و پرورش نظام آموزش در شاخص های تربیتی باید رشد کند.

محمدی با بیان اینکه راهبرد سوم حاکمیت گفتمان تربیت در نظام تعلیمی است، گفت: آموزش و پرورش و به خصوص مدارس صرفا جای انتقال مباحث درسی به دانش آموزان نیست بلکه مدرسه جای تربیت است.

وی افزود: در راهبرد چهارم به بحث ارتقاء رضایتمندی ذی نفعان آموزش و پرورش اشاره شده است؛ اولیا، معلمان و دانش آموزان ذی نفعان هستند و باید با تلاش مضاعف در حد توان رضایت مندی آنان را به دست آوریم.

۲۶ و ۲۷ و ۲۸ شهریور ماه جاری سه جشن برای دانش آموزان کرمانشاه برگزار می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ۲۶ شهریور جشن غنچه ها برای پیش دبستانی ها و کودکستانی ها برگزار می شود همچنین در روز ۲۷ شهریور جشن شکوفه ها ویژه دانش آموزان کلاس اولی که بیش از ۳۰ هزار نفر هستند برگزار خواهد شد.
محمدی با بیان اینکه در روز ۲۸ شهریور جشن جوانه ها برگزار می شود، ادامه داد: این جشن مختص کلاس هفتمی هاست که در استان کرمانشاه بیش از ۳۰ هزار نفر هستند.

وی افزود: روز یکشنبه اول مهر ماه به صورت سراسری زنگ مهر و ایثار مدارس کشور به صدا در خواهد آمد؛ زنگ مهر به مناسبت اولین روز از سال تحصیلی جدید و زنگ ایثار به دلیل قرار گیری این روز در هفته دفاع مقدس تا دانش آموزان با آموزه ها و رشادت های شهدا و جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ظهر روز یکشنبه اول مهر نیز به دلیل ترویج فرهنگ نمازخوانی در بین دانش آموزان همزمان با اذان ظهر در مرکز استان با حضور نماینده ولی فقیه و در شهرستان ها با حضور ائمه جمعه زنگ نماز در مدارس به صدا در خواهد آمد.

۹۸ درصد از دانش آموزان کرمانشاهی در مدارس ثبت نام کرده اند

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد از دانش آموزان در مدارس استان ثبت نام کرده‌اند و هماهنگی آموزش و پرورش و معلمان با خانواده‌ها در راستای مشارکت بهتر لازم است.

وی با بیان اینکه دلیل ثبت نام نکردن بقیه دانش آموزان کم کاری برخی والدین است، ادامه داد: اولیاء برخی از دانش‌آموزان به دلیل اصرار نابجا مبنی بر انتخاب رشته تجربی بدون توجه به برگه هدایت تحصیلی مانع از ثبت نام به موقع شده اند.

محمدی افزود: اولیای دانش آموزان برای انتخاب رشته به برگه هدایت تحصیلی توجه کنند زیرا مهارت دانش آموز از قبل توسط مشاوران و خود دانش آموزان بررسی شده است.

سرویس مدارس باید با رویکرد تربیتی به کار گرفته شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امسال هیات دولت مصوب کرد که متولی سرویس مدارس سازمان حمل و نقل شهرداری باشد.

محمدی با بیان اینکه والدین برای ثبت نام فرزند خود باید در سامانه سپند اقدام کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه این طرح برای نخستین بار در حال اجرا است به مدارس ابلاغ شده تا در این خصوص همکاری لازم را با والدین داشته باشند.

وی افزود: رویکرد ما به سرویس مدارس دیگر تنها رساندن دانش آموزان نیست و این رویکرد باید تربیتی باشد؛ در این خصوص حتماً با رانندگان سرویس‌ها نیز بحث و گفت و گو صورت می گیرد تا نکات تربیتی را در نظر گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha