۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۷
کد خبر: 85593620
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زاکانی: «عاشورا» و «انتظار» دو بال تشیع است

۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۷
کد خبر: 85593620
زاکانی: «عاشورا» و «انتظار» دو بال تشیع است

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار تهران گفت: جهان تشیع با دو بال «عاشورا» و «انتظار» با فتح قله‌های پرافتخار امکانی را فراهم کرده است که بتوانیم براساس آموزه‌های قرآن مقدمات عدالت‌گستری را مهیا کنیم.  

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران روز چهارشنبه در آیین شکر خدمت با قدردانی از عوامل برگزاری مراسم اربعین(ع) افزود: جهان تشیع با دو بال «عاشورا» و «انتظار» قله‌های پرافتخار را فتح کرده است. توجه به نهضت عاشورا و انتظار امکانی فراهم کرده که بتوانیم براساس آموزهای قرآن کریم مقدمات عدالت گستری را مهیا کنیم.

شهردار تهران اظهار کرد: سخن گفتن از اربعین و فلسفه عاشورا یعنی احیای دین و ایجاد شرایط نوین برای حاکمیت ارزش‌ها است. اربعین و راهپیمایی آن جنبه آمادگی برای حکومت وعده دارد و هر کسی که در این مسیر گام برمی‌دارد هم خود و هم جهان را برای حضور امام عصر(عج) آماده می‌کند.

زاکانی ادامه داد: تشنگی برای ظهور زمینه ظهور و تجلی الهی را فراهم خواهد کرد و فلسفه اربعین و گام برداشتن در این مسیر، انسان را در موقعیتی قرار می‌دهد که آماده برنامه‌های بزرگتر شود.

وی اضافه کرد: مراسم اربعین تجلی وحدت امت اسلامی است و دلدادگان و آزادگان جهان امروز توجهشان به این تجمع پرافتخار است.

مدیریت شهری خدمتگزار راهیان سیدالشهداست

زاکانی همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: حرکت در مسیر اربعین برای کسانی که در این مسیر گام بر می‌دارند برکات بی‌نهایتی دارد. کسانی که در این حوزه گام برمی‌دارند هم خودشان را آماده می‌کنند و هم زمینه ظهور در سطح منطقه و جهان را فراهم می‌کنند.

شهردار تهران افزود: به اربعین چون قله نگاه می‌کنیم و خودمان را به حضرت اباعبدالله(ع) متوسل می‌کنیم تا بتوانیم برکات آنرا در امورات زندگی جاری و ساری کنیم.

زاکانی تاکید کرد: امروز این مراسم برگزار شد تا هم از خادمان و الگوهای خدمتگزاری قدردانی کنیم و این مهم مقدمه‌ای می‌شود تا مراسم سال آینده هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.

شهردار تهران گفت: اگر سیدالشهدا(ع) نیم نگاهی به همه مشتقانش داشته باشند گره از همه مسیر بندگی آنها برداشته می‌شود، دعا می‌کنم ایشان نیم نگاهی به امثال ما بکنند تا از بند خود و دنیا رها شویم و در مسیر شهدا گام برداریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha