۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85593639
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۸۰ درصدی سرقت تجهیزات نفتی از خوزستان

۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۲
کد خبر: 85593639
کاهش ۸۰ درصدی سرقت تجهیزات نفتی از خوزستان

اهواز- ایرنا - دادستان پیشین مرکز خوزستان گفت: سرقت تجهیزات نفتی در استان طی ۲ سال گذشته تا ۸۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، صادق جعفری چگنی چهارشنبه در آیین معارفه دادستان جدید مرکز خوزستان در محل گیت بوستان اهواز بیان کرد: یکی از معضلات استان سرقت تجهیزات نفتی است که اقدامات خوبی طی ۲ سال اخیر در حوزه پیشگیری و رسیدگی به این تخلف انجام شده است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰، یک هزار و ۱۵ سرقت تجهیزات نفتی در استان رخ داد که با اقدامات انجام شده این جرم در سال جاری به ۱۹۵ مورد کاهش یافت.

جعفری چگنی ادامه داد: ۳۶ همت از منابع ملی به مساحت ۷۳ هزار و ۵۹۴ هکتار طی ۲ سال گذشته به بیت المال برگشت داده شد.

دادستان پیشین مرکز خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: ۴۳۲ پرونده در حوزه اقتصاد مقاومتی در ۳۸۰ جلسه بررسی و منجر به جلوگیری از اخراج ۲۷ هزار کارگر شد.

وی با اشاره به ورود دادستانی به مسائل زیست محیطی گفت: علیه ۲ شرکت بزرگ صنعتی استان به دلیل تخلفات زیست محیطی پرونده تشکیل شده است.

جعفری چگنی ادامه داد: با پیگیری انجام شده در شورای تامین استان ۱۰ هزار و ۲۶۳ تبعه خارجی غیر مقیم و غیر مجاز از استان خارج شدند.

تعیین تکلیف بیش از هفت هزار پرونده در دادسرای استان

وی افزود: طی ۲ سال اخیر در دادسرای استان هفت هزار و ۴۷۶ پرونده تعیین تکلیف شد، همچنین در این مدت به ۲۱ هزار پرونده مسن رسیدگی شد که یک چهارم آن‌ها در اهواز بوده است.

جعفری چگنی با اشاره به کاهش آمار برخی جرایم در استان ادامه داد: ۲۲ درصد کاهش سرقت، جرایم امنیتی ۱۷ درصد ، قتل ۲۳ درصد ،مفاسد اجتماعی ۲۵ درصد و درگیری مسلحانه ۱۳ درصد کاهش داشته است.

دادستان پیشین مرکز خوزستان با اشاره به پرونده متروپل اظهار کرد: این پرونده در کمتر از ۲ ماه رسیدگی شد و منجر به صدور رای و اجرای حکم شد.

وی ادامه داد: در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی ۱۸۰ پرونده رسیدگی و ۱۳۱ پرونده تعیین تکلیف شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha