۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۸
کد خبر: 85593651
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار رئیس دومای روسیه به غرب

۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۸
کد خبر: 85593651
هشدار رئیس دومای روسیه به غرب

تهران- ایرنا- «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه به آمریکا و متحدان اروپایی‌ آن هشدار داد که درصورت دادن مجوز به اوکراین برای استفاده از تسلیحات غربی با هدف حمله به خاک روسیه، مسکو مجبور به استفاده از تسلیحات قدرتمندتر و مخرب‌تر می‌شود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، ولودین امروز چهارشنبه گفت که روسیه، آمریکا و متحدانش را به عنوان طرف‌های جنگ اوکراین می شناسد و چنانچه این کشورها به اوکراین مجوز استفاده از تسلیحات دوربرد را برای حمله به خاک روسیه صادر کنند، مسکو از سلاح‌های قدرتمندتری استفاده می کند.

وی با اعلام این هشدار به غرب در پیام رسان تلگرام، افزود: واشنگتن همراه با آلمان، فرانسه و بریتانیا در حال تبدیل شدن به طرف های جنگ در اوکراین هستند.

ولودین خاطرنشان کرد: «همه اینها به این واقعیت ختم می شود که کشور ما مجبور می شود با استفاده از تسلیحات قدرتمندتر و مخرب تر برای حفاظت از شهروندان خود واکنش نشان دهد.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا دیروز سه‌شنبه در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن محدودیت‌های استفاده اوکراین از تسلیحات دوربرد در جنگ را لغو می‌کند، گفت که دولتش در حال کار بر روی این موضوع است.

برخی منابع آگاه هفته گذشته به رویترز گفتند که آمریکا در حال نزدیک شدن به توافقی است که براساس آن مجوز استفاده از تسلیحات دوربرد به اوکراین برای حمله به خاک روسیه صادر می شود. اما از آنجایی که واشنگتن در حال کار بر روی مسائل فنی پیش از هرگونه ارسال است، کی‌یف باید چندین ماه صبر کند.

ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین بارها از کشورهای غربی خواسته است که با تامین موشک‌های دوربرد و لغو محدودیت‌های استفاده از آن‌ها برای حمله به اهدافی مانند فرودگاه‌های نظامی در داخل روسیه، به این کشور کمک کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در ماه ژوئن (خردد) گفت که اگر غرب به اوکراین مجوز استفاده از تسلیحات دوربرد را برای حمله به خاک روسیه دهد، ممکن است موشک‌های متعارف را در فاصله‌ای نزدیک به آمریکا و متحدان اروپایی آن مستقر کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha