معاون وزیر بهداشت: فرهنگ قرآنی عامل ارتقای اخلاق حرفه‌ای است

تبریز-ایرنا- معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر نقش آموزه های قرانی در افزایش معنویت جامعه، گفت: فرهنگ قرآنی عامل ارتقای اخلاق حرفه ای، علمی و دینی در جامعه می شود.

به گزارش ایرنا، مسعود حبیبی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره‌ی ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، با بیان اینکه آموزه‌های قرآنی ویژگی‌ های اخلاقی چون صداقت، عدالت، نفس پاک و تقوا را در شخصیت انسان‌ها تقویت می‌کند، افزود: باید توجه داشت گسترش آموزه‌های قرآن و سیره اهل بیت (ع) در دانشگاه ها و بین جوانان منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد همدلی در جامعه می شود.

وی جشنواره‌ قرآن و عترت دانشجویان را یکی از مهمترین مسابقات قرآنی کشور توصیف و اظهار کرد: این جشنواره تاثیر بسزایی در ایجاد برکت قرآن در بین دانشجویان دارد و برگزاری این مسابقات موجب گسترش فرهنگ قرآنی در بین دانشجویان می‌شود.

حبیبی ادامه داد: قرآن به تفکر و تعقل تاکید بسیاری دارد که این خود به رشد عقلانی فرد کمک می‌کند و تاریخ قرآن، تاریخ روشنی بخشی بر جهل و تاریکی بوده و مفاهیمی چون همدلی و همبستگی را در دل خود جای داده است.

وی مسیر یادگیری و انس با قرآن را لذت بخش و مملو از شگفتی دانست که ثمرات طی کردن این مسیر در زندگی دنیوی بهره‌مندی از خیر و برکت و شناخت افراد معنوی بوده و در زندگی آخرت بهره‌مندی از شفاعت قرآن و همنشینی با صالحان است.

حبیبی با بیان اینکه آموزه‌های قرآن موجب ایجاد محیطی پر از آرامش و امنیت در جامعه می‌شود، یادآور شد: یکی از آثار و مزیت های تلاوت روزانه قرآن پیدا کردن مسیر درست زندگی است، چون قرآن انسان‌ها را از تاریکی به روشنایی و از جهل به خرد هدایت می‌کند.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره قرآن و عترت در تبریز، افزود: این جشنواره فرصتی در اختیار ما قرار می‌دهد تا با همدلی و وحدت بیشتر آموزه‌های قرآن را در جامعه‌ پیاده کنیم و بتوانیم فرهنگ دینی، علمی، مشارکت اجتماعی و فرهنگ اخلاق حرفه‌ای را در جامعه گسترش داده و تقویت بخشیم.

در دامن تبریز بزرگانی زیسته‌اند که همیشه با قرآن مأنوس بوده‌اند

به گزارش ایرنا، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، تبریز را مهد تمدن تعریف کرد که در دامن آن بزرگانی در حوزه های دینی، علمی، ادبی و سیاست زیسته‌اند که همیشه با قرآن مأنوس بوده‌اند.

تراب محمدی با بیان اینکه امروز در آذربایجان شرقی تشکل‌های قرآنی متعدد به خصوص در دانشگاه‌ها فعالیت دارند، گفت: این استان از بسیاری از استان‌های دیگر قرآنی تر است‌ و باید توجه کنیم که امت اسلامی ما بیش از هر زمان دیگری به فهم درست معارف قرآنی از طریق انس، تدبر و تلاوت قرآن نیاز دارد.

وی تقویت معنویت و اخلاق در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: از راه برگزاری چنین جشنواره‌هایی و ایجاد انس و الفت با قرآن و حمایت از نخبگان قرآنی مسیر سعادت جامعه هموارتر می شود و جامعه‌ دانشگاهی ما با روی آوردن به فرهنگ صحیح دینی می‌تواند نیازهای جامعه را با بهره مندی از دریای معارف قرآن و عترت و با استفاده از توان علمی و روحیه‌ی پویای دانشجویی پاسخ دهد.

محمدی ادامه داد: ظرفیت‌های مذهبی و تشکل‌های فعال در دانشگاه‌ها همچون هیات مذهبی فرصت و بستر مغتنمی برای اعتلای گفتمان قرآن، تقویت توان علمی معرفتی و بصیرتی دانشگاهی کشور است.

وی جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور را از برگ‌های زرین افتخارات قرآنی نظام اسلامی برشمرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های کشور نشان‌دهنده شوق و احساس پاک قشر فرهیخته دانشجویی برای بهره‌مندی از سرچشمه زلال قرآن و علوم قرآنی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha