۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۱
کد خبر: 85593711
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سایت مسکن ۲۷ هکتاری قم ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۱
کد خبر: 85593711
سایت مسکن ۲۷ هکتاری قم ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

قم - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به روند تکمیل واحدهای سایت ۲۷ هکتاری نهضت ملی مسکن قم در شهرک پردیسان، گفت: این سایت در مجموع ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسین زنجیرانی فراهانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به جمعیت‌پذیری پنج‌هزارنفری در این سایت، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی سایت هم اینک در قالب فازهای اول و دوم در حال تکمیل است.

وی با اشاره به واحدهای در دست احداث سایت ۲۷ هکتاری، عنوان کرد: یک‌هزار و ۷۰۰ واحد به‌صورت آپارتمانی احداث و تحویل متقاضیان می‌شود.

زنجیرانی فراهانی اضافه کرد: در فاز نخست این سایت ۸۴۰ واحد و در فاز دوم نیز ۸۶۰ واحد در این سایت مسکونی در دست احداث است.

وی همچنین با اشاره به روند آماده‌سازی سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان، ابراز کرد: این سایت با دارابودن افزون بر ۳۰ هزار واحد مسکونی یکی از سایت‌های بزرگ تولید مسکن کشور است که از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار می‌باشد.

در استان قم ۲۰۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت کردند که ازاین‌بین ۸۵ هزار نفر در قم واجد شرایط خانه‌دارشدن هستند، هم اینک عملیات ساخت واحدهای مسکونی برای ۷۵ هزار نفر در ۱۲ سایت نهضت ملی مسکن استان در حال انجام است.

نهضت ملی مسکن در این استان در ۲ طرح کلی انبوه‌سازی (واحدهای آپارتمانی) و همچنین خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید...

ساخت ۷۵ هزار واحد مسکونی؛ قم به استقبال خانه‌داران جدید می‌رود

مکان‌یابی سایت های اصلی مسکن ملی قم

شهرک پرنیان به مساحت ۹۵۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های ویلایی در آن آغاز شده‌است.

در این سایت، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده‌است. در فاز نخست این شهرک هفت هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی احداث می‌شود.

شهرک پرنیان ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در سه‌فاز ۱۷۰.۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد که در فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا می‌شود.

سایت ۴۸۰ فاصله زمینی طایقان در هفت‌کیلومتری شهرک پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار دارد. روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد. ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان است. شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این قم واقع شده است، این شهر در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شده است.

همچنین سایت نهضت ملی مسکن اسلام‌آباد قنوات نیز واقع در هفت‌کیلومتری شهر قم، بین مبارک آباد و شهر قنوات قرار دارد و مساحت آن ۵۴۵ هکتار است.

در این سایت افزون بر هفت هزار و ۲۰۰ قطعه زمین مسکونی برای ساخت مسکن طراحی شده است و واحدهای مسکونی به‌مرور به‌صورت ساخت اسکلت و سفت‌کاری و یا واگذاری زمین انفرادی به متقاضیان اختصاص می یابد. قطعات زمین‌های سایت اسلام‌آباد قنوات به‌صورت یک‌طبقه حیاط‌دار ۲۰۰ متری طراحی شده‌است.

سایت ۴۸۰ هکتاری طایقان در فاصله هفت‌کیلومتری شهرک پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار دارد. روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد؛ ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان است.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تأسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری تبدیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha