۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85593719
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اعلام عزای عمومی در گیلان بمناسبت ارتحال آیت الله محفوظی 

رشت – ایرنا – استاندار و نماینده ولی فقیه در گیلان در پیامی با تسلیت رحلت آیت الله عباس محفوظی از مراجع عظام فردا پنجشنبه ۲۲ شهریور ماه را در استان عزای عمومی اعلام کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری گیلان، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه و اسدالله عباسی استاندار گیلان روز چهارشنبه با صدور پیامی، عنوان کردند: خبر ارتحال عالم ربانی، یار دیرین حضرت امام خمینی (ره)، مرجع تقلید گیلانی و از اساتید حوزه علمیه قم، حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ عباس محفوظی موجب تأسف و تألم فراوان گردید.
در این پیام تصریح شده است: این مرد بزرگ و الهی عمر سراسر با عزت و پربرکت خود را در مسیر روشن اعتلای اسلام و آموزه‌ها و ارزش‌های آن و اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار بست و سرمنشاء ثمرات ارزشمند و برکات فراموش نشدنی بود که تجلی آن در تربیت شاگردان فراوان وی نمود عینی دارد.
در ادامه عنوان شده است: این ضایعه بزرگ را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، حوزه‌های علمیه، ملت شریف ایران به ویژه مردم شریف گیلان، جامعه علمی کشور، بیت معظم و شاگردان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت عرض نموده و فردا پنجشنبه ۲۲ شهریور را در استان گیلان عزای عمومی اعلام کرده و برای روح ملکوتی آن عالم ربانی رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسالت می‌نماییم.

 رییس کل دادگستری استان گیلان هم در پیامی جداگانه ارتحال آیت‌الله العظمی حاج شیخ عباس محفوظی (قدس سره الشریف) را تسلیت گفت و افزود: فقدان این عالم بزرگ را به حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌ العالی، حوزه‌های علمیه، شاگردان آن فقید سعید، مردم ارجمند استان و نیز رودسر، بیت شریف معظم له تسلیت و تعزیت می‌گویم وبرای آن عالم مهذّب، علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

به گزارش ایرنا، ‌ آیت الله محفوظی در سال‌ ۱۳۰۷ هجری‌ شمسی در یکی‌ از روستاهای‌ شهرستان‌ رودسر و در میان‌ خانواده‌ای‌ مذهبی‌ به دنیا آمده بود و طی سال های گذشته بعنوان یکی از اساتید دروس خارج حوزه علمیه قم به تربیت طلاب اشتغال داشت.

آن مرحوم در نجف اشرف نزد آیات عظام حلی و شاهرودی کسب فیض نمود و در قم از دروس بزرگانی چون آیات عظام بروجردی، امام خمینی (ره) و گلپایگانی و همچنین مرحوم محقق داماد و حجت و علامه طباطبایی، علاوه بر جدیت در درس و بحث و تألیفات، اقدامات شایسته‌ای در امور خیر نظیر تأسیس دانشگاه، مرکز معلولین، مدارس علمیه و دستگیری از نیازمندان انجام داد.

آیت الله محفوظی از ابتدای نهضت اسلامی در مبارزات علیه رژیم پهلوی حضور داشت و بارها دستگیر، زندان و تبعید شده‌ بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha