۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85593722
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یکهزار و ۵۲۲ کودک خراسان‌شمالی از حمایت تغذیه‌ای بهره‌مند شدند

بجنورد- ایرنا- مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۵۲۲ کودک دچار اختلال رشد در سالجاری از حمایت‌های تغذیه‌ای این اداره کل بهره مند شدند.

محسن غلامی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح حمایت تغذیه ای از کودکان دارای اختلال رشد استان امسال در ۲ مرحله اجرای شد.

وی افزود: سال گذشته کودکان پنج تا ۵۹ ماهه زیر پوشش این طرح بودند اما امسال کودکان پنج تا تا ۵۵ ماهه از مزایای این طرح بهره مند می شود.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: این طرح در راستای حمایت های معیشتی دولت، کاهش فقر و تامین امنیت غذایی و بهره مندی عادلانه آحاد مردم از سبد غذایی سالم، مطلوب و کافی اجرا می شود.

غلامی افزود: طرح تامین امنیت غذایی کودکان با همراهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرا می شود و در آن در هر مرحله به ازای هر کودک مبتلا به سوء تغذیه در دهک یک تا پنج درآمدی ۱۱ میلیون ریال و در دهک ۶ و هفت درآمدی ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: خانواده ها برای خرید اقلام سبد غذایی معین و مورد تایید وزارت بهداشت می توانند به فروشگاه های طرف قرارداد طرح کالا برگ الکترونیکی مراجعه کنند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha