۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85593755
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پارسال ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ در ایلام پرداخت شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی و امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری ایلام گفت: سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بند الف و ب تبصره ۱۸ قانون بودجه برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، "جمیل شوهانی" روز چهارشنبه در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان ایلام، اظهار کرد: امسال نیز ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات جزء سه و چهار بند ب تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ با اولویت دستگاه‌های حمایتی ابلاغ شده و ابلاغ تسهیلات بند الف نیز در حال پیگیری و رایزنی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد تعاونی‌های استان فعال هستند، افزود: این میزان در سنوات گذشته ۵۰ درصد بوده است و در حال حاضر نیز ۸۰ درصد شرکت‌های تعاونی‌ با محوریت بانوان نیز در استان فعال است.

مدیرکل دفتر هماهنگی و امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری ایلام ادامه داد: اقتصاد پویا بر پایه تعاون یک اقدام مشارکتی محسوب می‌شود و توسعه تعاونی‌ها همواره مد نظر مسئولان استان بوده است.

پارسال ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ در ایلام پرداخت شد

شوهانی با بیان اینکه فعالیت تعاونی‌ها در استان روند رو به رشدی دارد، بیان کرد: ایجاد زنجیره تولید با هدف کاهش هزینه‌ها با توجه به ظرفیت‌های سرشار استان ایلام از مهمترین اولویت‌های استان به شمار می رود.

به گفته شوهانی از محل پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال گذشته برای ۱۱ هزار متقاضی استان زمینه اشتغال فراهم شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این آیین گفت: ۲ هزار و ۲۰۸ شرکت تعاونی در این استان فعالیت دارد و ۴۷۲ شرکت تعاونی در حوزه های صنایع دستی و کشاورزی با حضور زنان در این استان تشکیل شده است.

"نورالدین الیاسی" با بیان اینکه از تعداد سه هزار و ۴۸۶ تعاونی ثبت شده در استان، تعداد ۲ هزار و ۲۰۸ تعاونی فعال و در حال بهره برداری بوده و بقیه نیز نیمه فعال و راکد هستند، ابراز کرد: بر این اساس ۶۳ درصد شرکت های تعاونی ثبت شده در استان ایلام فعال است.

پارسال ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ در ایلام پرداخت شد

الیاسی با اشاره به اینکه استان ایلام دارای ۱۲ اتحادیه شرکت های تعاونی فعال است، ابراز کرد: این اتحادیه ها از مجموعه تعاونی‌های فعال استان در هر زمینه کاری و از صنوف مختلف تشکیل شده و به توسعه اقتصادی در حوزه های مختلف استان کمک می کنند.

وی تصریح کرد: بخش کشاورزی با ۳۳ درصد و تعداد یک هزار و ۱۲۱ تعاونی، بخش خدمات با ۲۷ درصد و بخش صنعت با ۱۹ درصد بیشترین میزان فراوانی شرکت های تعاونی را در استان ایلام به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: بخش تعاونی در استان در همه حوزه ها با توجه به فراگیری آن فعال است و بیشترین فعالیت تعاونی ها در رسته های صنعت، خدمات، کشاورزی، نیاز مصرف کنندگان، توزیع، حمل و نقل، تولیدکنندگان و مسکن است که در این حوزه ها به توسعه استان کمک می کنند.

الیاسی با اشاره به برنامه های گرامیداشت هفته تعاون، یادآور شد: در هفته تعاون ۱۴ طرح تعاونی با ۴۵۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۱۶۵ نفر در حوزه های صنعت، خدمات و صنایع دستی افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

پارسال ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ در ایلام پرداخت شد

به گزارش ایرنا، در این آیین ۶ شرکت تعاونی استان ایلام شامل چهار تعاونی به عنوان برتر و ۲ تعاونی نیز به عنوان شایسته با حضور مسئولان اجرایی و اقتصادی استان معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

هفته تعاون از ۱۶ تا ۲۲ شهریورماه با شعار "تعاون، تبلور مشارکت مردمی" نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha