۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۸
کد خبر: 85593780
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست‌وزیر اسپانیا: اتحادیه اروپا و چین باید به جای جنگ تجاری سازش کنند

تهران- ایرنا- نخست‌وزیر اسپانیا اعلام کرد که نیازی به جنگ تجاری بین اتحادیه اروپا و چین نیست و دو طرف باید برای یافتن راه‌حلی در خصوص تعرفه‌های پیشنهادی همکاری کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا روز چهارشنبه در سفر به شهر «کانشان» چین در یک نشست خبری، با اشاره به اقدام کمیسیون اروپا برای انجام تحقیقات ضد یارانه در مورد خودروهای برقی تولید شده در چین و بررسی تعرفه‌های سنگین توسط اتحادیه اروپا، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اینکه آیا اسپانیا رای خود را در مورد تعرفه‌های اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی ساخت چین تجدید نظر خواهد کرد، اظهار داشت: باید صادقانه بگویم نه تنها کشور های عضو، بلکه کمیسیون اروپا نیز باید همه موضع های خود را بررسی کنند.

وی افزود: دولت اسپانیا می خواهد رشد روابط تجاری و سرمایه گذاری خود با چین را با تمرکز بر صنایع سبز و نوآور تثبیت و از آسیب های تجاری و تنش های ژئوپلیتیکی جلوگیری کند.

اتحادیه اروپا تاکنون برخی از تعرفه‌ها را بازنگری کرده یا میزان تعرفه‌های نهایی پیشنهادی را کاهش داده است. اعضا قرار است در ماه اکتبر در این خصوص رای‌گیری کنند.

در همین حال، چین در این هفته تلاش‌های خود را برای مذاکره و لغو تعرفه‌های پیشنهادی روی خودروهای برقی ساخت این کشور افزایش داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha