اقامتگاه بوم گردی عمارت بامگاه کرمانشاه اقتتاح شد + فیلم

کرمانشاه - ایرنا - بهره‌‍برداری از یک باب اقامتگاه عمارت بامگاه در شهر کرمانشاه امروز چهارشنبه با حضور حمیدرضا گل محمدی، معاون حقوقی و امور مجلس صندوق کارآفرینی امید کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این اقامتگاه دومین اقامتگاه عمارت بامگاه کرمانشاه در بافت قدیمی محله فیض آباد این شهر احداث گردیده و با مشارکت بخش خصوصی و صندوق کارآفرینی امید راه‌اندازی شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه در آیین بهره برداری از این طرح گردشگری گفت: این صندوق از طرح‌هایی که توسعه و رونق گردشگری و افزایش اشتغال را به دنبال داشته باشد، با ارایه تسهیلات لازم حمایت می‌کند.

محمدطاهر عظیمی فشی با اشاره به مزیت تاریخی و گردشگری استان کرمانشاه اضافه کرد: می توان با استفاده از این مزیت برای ایجاد و توسعه گردشگری که سبب توسعه فزاینده در این حوزه می شود، استفاده کرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ایجاد اقامتگاه های بوم گردی به ویژه در بافت قدیم شهرها رونق خوبی پیدا کرده است افزود: صندوق کارآفرینی امید آماده است نه تنها در بحث گردشگری بلکه در تمام حوزه های اقتصادی به فعالان و سرمایه گذاران تسهیلات لازم را ارایه کند.

عظیمی ادامه داد: این صندوق برای اجرای این طرح گردشگری ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار مجری آن قرار داده است.

به گزارش ایرنا، اقامتگاه بوم گردی عمارت بامگاه شهر کرمانشاه یک واحد مسکونی تخریب شده قدیمی بود که با تلاش بخش خصوصی و با سرمایه گذاری حدود ۱۱۰ میلیارد ریال تبدیل به یک اقامتگاه با ۶ سوییت مستر به ظرفیت ۱۶ نفر شد.

با تبدیل شدن بنای این عمارت که به دوران قاجاریه باز می گردد به اقامتگاه بوم گردی، زمینه اشتغال برای هشت نفر نیز در آن فراهم شد.

این اقامتگاه بوم گردی که در جوار هتل بوتیک سنتی عمارت بامگاه احداث شده ظرفیت اقامت در این اقامتگاه ها را به بیش از ۵۰ نفر افزایش داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha