نرخ بیکاری در اصفهان تک رقمی است

اصفهان-ایرنا-مدیر کل اقتصادی استانداری اصفهان گفت: نرخ بیکاری در استان اصفهان در زمان حاضر بدنبال برنامه ریزی در بخش اقتصادی از ۱۱ درصد به هشت درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا از استانداری اصفهان امید شریفی روز چهارشنبه افزود: ظرفیت ۹ هزار و ۹۰۰ واحد تولیدی اصفهان در مدت سه سال گذشته افزایش یافت که سهم بسزایی در کاهش نرخ بیکاری داشته است.

وی افزود: در این مدت همچنین ۵۳۰ واحد راکد و نیمه راکد استان به چرخه تولید برگشت.

شریفی اضافه کرد: با وجود همه حمایت‌ها همچنان واحدهای راکد و نیمه راکد صنعتی و تولیدی نیز وجود دارد که برگشت آن ها به تولید یکی از برنامه‌های مهم استانداری است.

مدیر کل اقتصادی استانداری اصفهان افزود: در طول سه سال گذشته مجوز لازم برای بهره برداری سه هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی نیز صادر شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین برنامه‌ اقتصادی استان مربوط به بخش گردشگری و دانش بنیان است از تصویب سند توسعه اقتصاد گردشگری استان اصفهان خبر داد.

مدیرکل اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در استان اصفهان ۱۵ پروژه پیشران اقتصادی تعریف شده که با جدیت در حال پیگیریست.

وی اضافه کرد: همچنین تفاهم نامه بین شرکت‌های دانش بنیان استان با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شده است.

شریفی با بیان اینکه در استان اصفهان ۲۱ زنجیره ارزش مزیت‌دار شناسایی شده است، افزود: در شهرستان کاشان نیز ۲ زنجیره ارزش گیاهان دارویی و فرش جزو پروژه‌های پیشران اقتصادی تعیین شده است.

به گزارش ایرنا، در استان اصفهان ۹ هزار واحد صنعتی وجود دارد. نگاهی به آمار اشتغال اصفهان نشان می‌دهد که ۹۰ درصد از مردم این استان در بخش خصوصی و ۱۰ درصد در بخش عمومی مشغول کارند و نرخ بیکاری همچنان روند کاهشی دارد.

رهبر معظم انقلاب، سال ۱۴۰۳ را با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha