۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85593830
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی ایلام جذب بازار کار می‌شوند

ایلام - ایرنا - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ایلام گفت: ۷۵درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی ایلام جذب بازار کار می‌شوند و کمترین میزان بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان این دانشگاه وجود دارد.

"منصور احمدی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۸۸ کد رشته فنی و مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی استان در ۲ مقطع کاردانی و کارشناسی تدریس می‌شود.

وی افزود: این ۸۸ کد رشته در چهار گروه صنعت، مدیربت و خدمات اجتماعی، کشاورزی و فرهنگ و هنر به دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی ارائه می‌شود.

احمدی ادامه داد: رشته‌های این دانشگاه، مهارتی و حرفه ای و دارای ۴۷ کدرشته در بخش کاردانی و ۴۱ رشته در مقطع کارشناسی است و رشته‌های مرتبط با مدیریت و خدمات اجتماعی بیشترین گرایش را در بین دانشجویان دارد.

وی بیان کرد: بیشتر رشته‌هایی که در دانشگاه علمی کاربردی تدریس می‌شود مهارت محور و دارای بازار کار بوده و بر اساس نیازسنجی‌های استان صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام یادآور شد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان یکی از دانشگاه‌های دولتی و زیر مجموعه وزارت علوم دارای هشت مرکز آموزشی در شهرستان‌های ایلام، سرابله، ایوان، مهران، دره شهر و دهلران فعال و دارای چهار هزار و ۹۰۰ دانشجو است.

احمدی همچنین از آغاز ثبت نام متقاضیان پذیرش دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی در مهر سال جاری خبر داد و افزود: پذیرش دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته نظام آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی مهرماه سال جاری از ۲۱ تا ۲۶ و پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته از ۱۹ تا ۲۴ شهریورماه انجام می‌گیرد.

به گفته وی، بر این اساس متقاضیان در مهلت مقرر و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام به درگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام رشته تحصلی خود در مقاطع کاردانی یا کارشناسی اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha