۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۶
کد خبر: 85593831
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

رشته‌های دانشگاه علمی و کاربردی براساس نیازهای قم انتخاب شده‌است

قم - ایرنا- رئیس دانشگاه علمی و کاربردی قم با اشاره به شروع ثبت نام دانشجویان علاقه‌مند گفت: رشته‌های این دانشگاه بر اساس نیازهای استان انتخاب و اجرایی می‌شود.

محمد رضا فلاح روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه نسل سوم و کارآفرین با هدف توسعه مهارت‌های کاربردی و اشتغالزایی به فعالیت آموزشی می‌پردازد و در رشته‌های این دانشگاه بر اساس نیازهای استان قم انتخاب و اجرایی می‌شود.

وی گفت:‌ در پذیرش مهرماه سالجاری در ۶ مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر، بهارآوران، زائر(شفیعه)، سلفچگان، هلال احمر و نیروی انتظامی در بیش از ۷۰ رشته محل در گروه های صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر، مدیریت و خدمات اجتماعی از علاقه مندان ثبت نام بعمل می‌آید که غالب این رشته‌ها به صورت تخصصی و مهارتی مربوط به دانشگاه جامع علی کاربردی می‌باشد.

فلاح با تاکید بر رسالت این دانشگاه در توسعه مشاغل و آموزش رشته های آموزشی دارای آینده شغلی گفت: در پذیرش مهر ماه با توجه به سیاست‌های کلی اشتغال و به منظور پاسخگویی به نیاز نیروی انسانی متخصص و رفع معضل بیکاری به عنوان یک چالش ملی، دانشگاه جامع علمی کاربردی با رویکرد جدید تضمین اشتغال در حین و یا پس از تحصیل در محیط کار واحد متقاضی در برخی از رشته‌ها از علاقه‌مندان ثبت نام بعمل می‌آورد.

وی افزود: واحد قم در همکاری با بخش خصوصی در حال توسعه آموزش های مهارتی در غالب دوره های کوتاه مدت و تاسیس مراکز علمی کاربردی جدید نموده است و به زودی مرکز علمی کاربردی جدیدی افتتاح خواهد شد.

وی در پایان گفت: داوطلبان ثبت نام در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم می توانند جهت مشاهده دفترچه راهنمای پذیرش و ثبت‌نام در دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در از ۱۹ الی ۲۶ شهریور ماه به پرتال اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی ww.sanjesh.org مراجعه نمایند.

بیش از ۱۰ هزار نفر در دانشگاه علمی و کاربردی قم تحصیل می‌کنند.

حدود ۸۰ هزار نفر در دانشگاه‌های استان قم مشغول تحصیل می‌باشند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha