۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85593836
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سد امیرآباد کامیاران امسال بهره‌برداری می‌شود

۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۳
کد خبر: 85593836
سد امیرآباد کامیاران امسال بهره‌برداری می‌شود

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: سد امیرآباد کامیاران که در دور دوم سفر رئیس جمهور شهید، آبگیری شد، امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، آرش آریانژاد روز چهارشنبه در بازدید مدیرکل دیوان محاسبات کردستان از سد امیرآباد و رمشت کامیاران اظهار کرد: پس از بهره‌برداری از این ۲ سد، بصورت غیرمستقیم برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این سدها بیش از یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی دیم پایین دست به آبی تبدیل و این امر سبب توسعه کشاورزی، رونق اقتصادی و مهاجرت معکوس خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان با اشاره به پیشرفت مطلوب پروژه‌های این شرکت طی چند سال اخیر، اضافه کرد: با توجه به جدیت و تلاش‌های شبانه روزی مجموعه این شرکت و حمایت‌های خوب دیوان محاسبات استان، در حوزه آب استان شاهد جهش و پیشرفت چشمگیری بوده‌ایم.

سد امیرآباد کامیاران امسال بهره‌برداری می‌شود

مدیر کل دیوان محاسبات استان کردستان هم از تلاش‌های مجموعه شرکت آب منطقه‌ای به دلیل برنامه‌ریزی دقیق و مناسب جهت بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های استان قدردانی کرد.

۱۸ سد در کردستان وجود دارد که از این تعداد مدیریت ۱۲ سد در اختیار استان و بهره‌برداری مابقی سدها در اختیار استان‌های همجوار از جمله آذربایجان‌غربی و کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha