۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85593852
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰۰ طرح ساخت مسکن مددجویان در استان زنجان فعال است

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۳۰۰ طرح ساخت مسکن مددجویان در استان فعال است و در تلاش هستیم که به زودی این واحدها تحویل شود.

روح اله صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تامین سرپناه و مسکن مناسب یکی از مهمترین نیازهای خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد است، افزود: به دلیل اهمیت موضوع، روند پیشرفت ساخت واحدهای مسکونی مددجویان به طور مستمر پیگیری می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: خدمات مسکن در قالب ساخت و خرید مسکن شهری و روستایی، تعمیرات مسکن و فضاهای جانبی از محل اعتبارات این نهاد و هم افزایی آن با کمک خیران ارائه می‌شود.

صالحی همچنین از ارائه یک هزار و ۱۱۴ مورد کمک به اسکان موقت مددجویان زنجانی خبر داد و گفت: به همین منظور خانواده های نیازمند تعمیرات مسکن، ابتدا توسط مددجویان شناسایی می شوند و بعداز انجام مراحل لازم و بازدید کارشناسان و نیازسنجی منازل مسکونی بر اساس اولویت به واجدان شرایط مبالغی در قالب تعمیر جزیی و کلی پرداخت می شود.

وی نیاز به مسکن مناسب را از اولویتهای اساسی مددجویان تحت حمایت عنوان کرد و افزود: این نهاد مردمی در جهت ساخت مسکن مددجویی و تامین نیازهای مددجویان تاکنون اقدامات زیادی انجام داده است.

صالحی تصریح کرد: کمیته امداد در حال حاضر با ارائه کمک هزینه زندگی به مددجویان در تلاش است مشکلات پیش روی خانواده‌ های نیازمند را مرتفع سازد و در جهت آسایش روانی و اقتصادی اقشار نیازمند جامعه گام بردارد.

مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان جمعیتی نزدیک به ۵۰ هزار نفر هستند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۴۹ نفر سالمند بوده و ۱۵ هزار و ۵۷۸ خانوار معادل ۵۶ درصد در روستاها زندگی می کنند.

۳۱ هزار و ۴۶۸ نفر معادل ۶۶.۹ درصد از کل مددجویان کمیته امداد استان از زنان سرپرست خانوار هستند که از حمایت‌های مختلف این نهاد بهره مند می‌شوند.

چهار هزار و ۹۳۰ فرزند محسنین هم اکنون تحت حمایت کمیته امداد استان هستند و ۳۱ هزار و ۴۵۷ حامی در حال حاضر در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha