۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85593866
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازرس کل کردستان: زمان رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی کوتاهتر شود

سنندج- ایرنا- بازرس کل کردستان با تاکید بر لزوم حذف روش های سنتی اخذ مالیات و الکترونیکی شدن آن، گفت: چرخه رسیدگی به پرونده های مالیاتی باید کوتاه‌تر و این روند در بحث پرونده های سال مالی به روز شود.

به گزارش ایرنا، عیسی هواسی روز چهارشنبه با حضور در اداره کل امور مالیاتی استان کردستان و دیدار مستقیم با مردم در سنندج اظهار کرد: قوانین معافیت مالیاتی ویژه اصناف خاص باید اصلاح شود.

وی در خصوص روند اخذ مالیات گفت: عدالت در بخش ممیزی مشاغل و شرایط آنها رعایت شود به طوری که کارفرمایان و کار آفرینان متولی ایجاد اشتغال با مشاغل پردرآمد فردمحور، در یک کفه ترازو قرار نگیرند.

بازرس کل کردستان با اشاره به قانون معافیت مالیاتی بخصوص در بخش معادن، اضافه کرد: این معافیت ها در جهت بازگرداندن منابع مالی و سرمایه به استان های کم برخوردار وضع شده در حالی که تعدادی از معادن با تراکنش های چندین همتی در استان فعال هستند و از پرداخت مالیات معاف و هیچ نقشی در توسعه استان ندارند؛ لذا نباید این قانون راهی برای سواستفاده معادن پردرآمد از جمله معادن فلزات گرانبها باشد.

هواسی از اقدامات قابل توجهی امور مالیاتی در حوزه تغییر پایانه های فروش تجلیل کرد و رعایت چارچوب اطلاعاتی در فرآیند مالیات ستانی، شناسایی فرار مالیاتی و پولشویی، ارتباط با بانکها و کنترل حسابهای با موجودی بالا را مهم و حائز اهمیت دانست.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در خصوص کاهش وابستگی بودجه به نفت و توسعه در آمد های غیر نفتی، حوزه مالیاتی را یکی از مهم ترین شاخص ها در نیل به این هدف دانست.

بازرس کل کردستان به مغفول ماندن استفاده حداکثری از ظرفیت های مرزی و بالقوه استان برای افزایش درآمدهای مالیاتی استان اشاره کرد و خواستار برنامه ریزی و اهتمام بیشتر مسئولان در این مقوله شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha