۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85593876
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رئیس جمهور مصر: برای دستیابی به توافق در غزه تلاش می‌کنیم

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری مصر در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آلمانی خود از تلاش قاهره، دوحه و واشنگتن برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر امروز میزبان «فرانک والتر اشتاین مایر» همتای آلمانی خود بود.

دو طرف در این دیدار، اوضاع منطقه و به ویژه تحولات جنگ غزه را مورد بررسی قرار دادند.

السیسی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آلمانی خود اظهار داشت: مصر در حال همکاری با آمریکا و قطر برای دستیابی به توافقی است که منجر به ثبات اوضاع شده و به درد و رنج فلسطینی‌ها در نوار غزه پایان دهد.

وی همچنین خواستار اعمال فشار اروپا به منظور دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه شد و گفت: نوار غزه شاهد استفاده از سلاح گرسنگی علیه فلسطینی‌ها بوده است.

رئیس جمهوری مصر ادامه داد: در درگیری‌های غزه ۴۰ هزار نفر کشته شدند که اکثریت آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند و این موضوع بسیار خطرناک است.

السیسی ادامه داد: سلاح گرسنگی یک موضوع بسیار خطرناک است و بر اعتبار و ایده ارزش‌های حقوق بشری که سال‌هاست درباره آن صحبت می‌کنیم، تأثیر گذاشته است.

رئیس جمهوری آلمان نیز از مصر به خاطر نقشی که در تلاش برای پایان دادن به تنش‌ها و خشونت در خاورمیانه ایفا می‌کند، تشکر کرد.

وی همچنین خواستار ضرورت پایان دادن به جنگ نوار غزه و در پیش گرفتن راهکار موسوم به «دودولتی» شد.

به گزارش ایرنا، در حالی‌ که جنگ مرگبار غزه دوازدهمین ماه خود را سپری می‌کند، رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس با میانجی‌گری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌وخیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر یکی از مهمترین نکات مورد اختلاف، اصرار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اشغال محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر است و این در حالی است ‌که حماس بر عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از این منطقه اصرار دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر پیشتر اعلام کرده بود که «دیوید بارنیا» رئیس موساد، اخیرا بر اصرار این رژیم بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا طی مرحله اول از توافق، تاکید و ادعا کرده که عقب‌نشینی از این منطقه در مرحله دوم انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha