فیلمساز ایسلندی: از حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران ذوق‌زده شدم

تهران- ایرنا- فیلمساز ایسلندی که با فیلم کوتاه «معدود» سال گذشته در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور داشت، تجربه حضور در این رویداد را ارزشمند و باعث ذوق‌زدگی توصیف کرد و گفت: اخبار و وضعیت ایران را بعد از حضور در جشنواره بیشتر دنبال می‌کند.

به گزارش ایرنا، گونور مارتینسدوتر شلوتر بازیگر و فیلمساز ایسلندی است که به خاطر فیلم «معدود» شناخته شده است، این فیلم در بخش اصلی فیلم‌های کوتاه جشنواره فیلم کن سال ۲۰۲۳ رونمایی و نامزد دریافت نخل طلای بهترین فیلم کوتاه شده و نیز در جشنواره فیلم تورنتو نیز حضور داشته است.

او در سال ۱۹۸۸ در یک خانواده سینمایی متولد شد و از سنین جوانی علاقه به فیلمسازی، او را به سمت این حوزه سوق داد. ابتدا به بازیگری پرداخت و بعد از آن در آلمان در رشته کارگردانی تئاتر تحصیل کرد.

فیلم «معدود» به بررسی جدایی بین انسان و طبیعت می‌پردازد و لحظه‌ای عمیق در یک کافه را به تصویر می‌کشد و نمایانگر نوعی بی‌توجهی اجتماعی است. این فیلم به جهت بررسی همدلی و چالش‌های مدرن به طور گسترده‌ای مورد توجه قرار گرفته است. گونور در حال حاضر در حال کار روی یک پروژه جدید است که هدفش ایجاد روایت‌های تاثیرگذار برای انعکاس موضوعات شخصی و اجتماعی است.

این فیلمساز ایسلندی که سال گذشته با فیلم مطرح خود «معدود» در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور داشت، درباره اثر خود به خبرنگار ایرنا گفت: داستان این اثر در یک کافه می‌گذرد که همکارانی تجاری در آن مشغول گپ و گفت هستند و ناگهان یک مرغ دریایی به شیشه برخورد می‌کند؛ یکی از این همکاران به نام آنا سعی می‌کند حادثه را نادیده بگیرد اما نمی‌تواند از این مواجهه رها شود.

فیلمساز ایسلندی: از حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران ذوق‌زده شدم
گونور مارتینس دوتیر شلتر بازیگر و فیلمساز ایسلندی

وی با اشاره به واقعی بودن داستان فیلمش توضیح داد: این داستان بر اساس یک تجربه شخصی و واقعی شکل گرفته است، وقتی که با پرنده ای مواجه شدم که به شیشه یک پنجره برخورد کرد و مردم از کنار آن بی تفاوت گذشتند و نادیده اش گرفتند. این موضوع من را به فکر درباره اخلاقیات امروزی انداخت؛ اینکه چطور و چرا از طبیعت جدا شده‌ایم و دیگر خودمان را جزوی از آن نمی‌دانیم.

مارتینسدوتر درباره نحوه آشنایی و علت حضور خود در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نیز گفت: من پیش از آن که به تهران و جشنواره فیلم کوتاه بیایم آشنایی کاملی با این رویداد نداشتم. نحوه حضورم به این ترتیب بود که من یک شرکت فروش به نام سالود مودیسه دارم و اعضای شرکت به نمایندگی از بخش تولید فیلم متقاضی حضور در جشنواره شده بودند. وقتی متوجه شدم فیلمم برای شرکت در جشنواره پذیرفته شده بسیار ذوق زده شدم و بعد از این بیشتر وضعیت و اخبار مربوط به ایران را دنبال می‌کنم.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha